وقتی خود برانکو قربانی باشگاه‌ها شده بود!

وقتی خود برانکو قربانی باشگاه‌ها شده بود!

«خود برانکو می‌داند تنها راه ناکامی تیم ملی در جام جهانی چه خواهد بود. او هم مثل کی‌روش می‌داند اگر باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکن ندهند، چقدر می‌تواند در جام جهانی به ضرر ایران باشد. کی‌روش هم در ۷ سال گذشته همین حرف برانکو را می‌زند.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خبرآنلاین نوشت: برانکو ایوانکوویچ در گفت‌گوی اخیرش وقتی با این سوال روبه‌رو می‌شود که چرا تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ موفق نبود، بدون آن که مکثی کند، می‌گوید: «چون ۱۰ روز قبل از جام جهانی بازیکنان را به من دادند.»

وقتی خود برانکو قربانی باشگاه‌ها شده بود!

این یعنی خود برانکو می‌داند تنها راه ناکامی تیم ملی در جام جهانی چه خواهد بود. او هم مثل کی‌روش می‌داند اگر باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکن ندهند، چقدر می‌تواند در جام جهانی به ضرر ایران باشد. کی‌روش هم در ۷ سال گذشته همین حرف برانکو را می‌زند و می‌گوید اگر تیم ملی می‌خواهد پیشرفت کند، دلیلی ندارد فقط مثل تیم‌های بزریل و فرانسه و… در فیفادی بازی کند، بلکه ایران نیاز به بازی‌ها و اردوهای بیشتری دارد تا به هماهنگی و در نهایت قدرت بیشتری برسد. بدین ترتیب برانکو می‌تواند بیشتر از هر کس دیگری حرف‌های کی‌روش را بفهمد و شرایط او را درک کند.»

برانکو در پرسپولیس

هنگامی که پرسپولیس نیز همانند بسیاری از باشگاه‌های دیگر ایرانی در بحران بود، نژادفلاح مدیرعامل وقت پرسپولیس، به استانبول رفت و با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره شد؛ در نهایت باشگاه پرسپولیس با توجه به قول‌های حسین هدایتی جهت پرداخت مبلغ قرارداد برانکو، با او به توافق رسید و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد.

او چهلمین سرمربی تاریخ پرسپولیس، پنجمین کروات و چهاردهمین مرد خارجی نیمکت پرسپولیس است.

 او در فصل نخست، هیچ‌گونه صحبتی از قهرمانی نکرد و طبق صحبت‌های او می‌شد فهمید برنامه بلندمدتی در پرسپولیس دارد؛ او در آن فصل دربی را پیروز شد، با پرسپولیس چند پله صعود کرد و البته چند بازیکن پرسپولیس را کنار گذاشت؛ فصل بعد برانکو و پرسپولیس ضمن بدست آوردن رکوردهای مختلف به دلیل تفاضل گلکمتر، نایب قهرمان لیگ برتر شدند (لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴)؛ در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶، برانکو با پرسپولیس با اقتدارترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را بدست آورد و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران (۱۳۹۶) نیز شد.

 در آن فصل پرسپولیس رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد یا شکست. همچنین برانکو برای نخستین‌بار پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد.

او توانست یازدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ سراسری ایران را نیز به همراه این تیم بدست آورد و ۳ هفته زودتر به عنوان قهرمانی لیگ هفدهمدست یافت.

پایان پیام

کد خبر : 59934 ساعت خبر : 4:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات