پایداری برق‌رسانی در شبکه برق اهواز

پایداری برق‌رسانی در شبکه برق اهواز

معاون دیسپاچینگ و بهره‌برداری توزیع برق اهواز گفت: باوجود رخداد دیروز اهواز که شباهت به وقوع ریز گردهای سال گذشته داشت، شبکه‌های برق این شهر پایداری خود را حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز گذشته وزش باد شدید در اهواز، منجر به بر خواستن گردوخاکی غلیظ شد که تمام اهواز و مناطق اطراف آن را در برگرفت و پس‌ازآن بارش باران در این مناطق آغاز شد.

به گفته “سعید آقایی” وزش باد شدید روز گذشته باعث بر خواستن گردوخاک و افزایش ذرات ریز معلق در هوا به ۶۶ برابر حد مجاز( استاندارد ۹ هزار و ۹۹۱ میکروگرم بر مترمکعب است) شد که این میزان برابر با میزان ذرات ریز معلق هوا در بهمن سال گذشته بود.

وی ادامه داد: بررسی آمارهای دیسپاچینگ نشانگر آن است که باوجود وزش باد شدید و وقوع گردوغبار و پیش از بارش باران، تنها چند مورد فالت گذرا (خاموشی کوتاه‌مدت) در شبکه رخ داد که این خاموشی‌ها به دلیل برخورد شاخ و برگ درختان نزدیک به شبکه توزیع بود.

آقایی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته گروه‌های عملیاتی در مناطق مذکور بلافاصله اقدام به شاخه زنی نمودند که منجر به وصل برق در همان دقایق اول شد.

به گفته این مقام مسئول، در زمان بارش باران نیز باوجودآنکه بیم آن می‌رفت وضعیت سال گذشته رخ دهد، به دلایل اقداماتی پیشگیرانه‌ای که انجام‌شده بود، از بروز دوباره آن جلوگیری شد.

پایداری برق‌رسانی در شبکه برق اهواز

آقایی ادامه داد: تنها در دونقطه به دلیل آن‌که خطوط برق در مناطق بیابانی قرار داشت و رسیدن گروه‌های عملیاتی به مناطق مذکور و تشخیص محل دقیق در شبکه زمان‌بر بود، خاموشی‌ها اندکی به طول انجامید.

وی بابیان این‌که پس از بروز پدیده ریز گردها و خاموشی‌های برق اهواز در بهمن‌ماه سال گذشته، این شرکت اقداماتی را به‌منظور پیشگیری از وقوع دوباره رخدادهای سال گذشته در دست انجام قرارداد، اضافه کرد: در همین خصوص تاکنون ۱۶۵ دستگاه کلید گازی، ۱۹۸ ست کلید جداساز و یک هزار و ۹۸۶ اسپیسرنصب شده است.

معاون دیسپاچینگ و بهره‌برداری توزیع برق اهواز خاطرنشان ساخت: همچنین تاکنون بیش از ۷ هزار اصله درخت متداخل در شبکه فشار ضعیف و بیش از ۲ هزار اصله درخت متداخل در شبکه فشار متوسط هرس(شاخه زنی) شده است.

آقایی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ۵هزار و ۶۰۰ مقره معیوب و قدیمی که متناسب با شرایط اقلیمی پیشین خوزستان و اهواز نصب شده بود، تعویض و مقره های جدید با طول خزشی بیشتر(بیشتر بودن فاصله بین پره های مقره به منظور جلوگیری از بروز اتصال کوتاه )تعویض شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۵۹ کیلومتر شبکه توزیع اهواز و مناطق تحت پوشش این شرکت با خودوها و دستگاه‌های مقره‌شویی مورد شست‌وشو قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، وقوع طوفان و بروز پدیده گردوخاک  در بهمن ماه سال گذشته، شبکه برق ۱۱ شهرستان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار داد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 58030 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58030
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات