پایش واحدهای عرضه و فروش پرندگان در تاکستان

پایش واحدهای عرضه و فروش پرندگان در تاکستان

مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان از چندین واحد عرضه و فروش پرندگان پایش و بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، محمد جلیلوند رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تاکستان با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش حفظ محیط‌زیست به منظور اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان از چندین واحد عرضه و فروش پرندگان توسط مامورین اجرایی محیط زیست شهر تاکستان بازدید بعمل آمد.

جلیلوند افزود: در اجرای برنامه مذکور، ضمن ارائه اطلاعات لازم به پرنده‌فروشان، توسط محیطبانان مجرب و باتجربه ممنوعیت فروش پرندگان وحشی غیر تزئینی به آنها آموزش و با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از پرندگان به انسان نیز آشنا شدند.

پایش واحدهای عرضه و فروش پرندگان در تاکستان

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تاکستان در پایان گفت: ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین انسان و پرندگان مشترک است. البته شیوع آنفلوآنزای پرندگان به شدت شیوع آنفلوآنزای انسانی در بین انسان‌ها نیست و بسیار سخت از پرنده به انسان منتقل می‌شود، اما در صورت انتقال، درصد تلفات و کشندگی آن بالاست و به این دلیل، مجامع بین‌المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.

شهرستان تاکستان یکی از شهرستان‌های استان قزوین ایران است. مرکز این شهرستان، شهر تاکستان است. نام تاتی این شهر سیادن است که پیش از تأسیس فرهنگستان ایران در منابع فارسی با همین نام آمده‌است. شهرستان تاکستان پرجمعیت‌ترین منطقه تات‌نشین ایران و جهان است. خرمدشت، اسفرورین، نرجه و ضیاءآباد و نیکویه دیگر شهرهای شهرستان تاکستان هستند.

پایان پیام

کد خبر : 58153 ساعت خبر : 4:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58153
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات