چهارمین شماره ماهنامه هنروتجربه منتشر شد

چهارمین شماره از دوره جدید ماهنامه هنروتجربه با تصویری از شهرام مکری کارگردان و عبدآبست بازیگر فیلم «هجوم» که این روزها در گروه هنروتجربه در حال اکران است، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از هنروتجربه، در این شماره به نقد فیلم‌های اکران شده در هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد وبررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل و اخبار مربوط به این گروه سینمایی ‌پرداخته شده‌است. در صفحات آغازین این شماره یادداشت‌هایی از جعفر صانعی‌مقدم مشاور بین‌الملل و عضو شورای سیاستگذاری هنروتجربه،کیوان کثیریان سردبیر ماهنامه هنروتجربه، روح‌الله جعفری دکترای مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی، علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران و غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما منتشر شده‌است.

در ادامه به رویدادهای مرتبط با هنروتجربه طی ماه گذشته پرداخته‌شده است. گزارشی از غرفه هنروتجربه در نمایشگاه مطبوعات، مباحثه حسین فرح‌بخش و امیرحسین علم الهدی در برنامه سینما دو، برگزاری شب گرجستان در موزه سینما، برگزاری هفته فیلم آلمان و عضویت گروه هنروتجربه در کنفدراسیون جهانی هنروتجربه از جمله اتفاقاتی است که به آن‎ها اشاره شده‌است.

در بخش نقدهای این نشریه نیز عزیزالله حاجی‌مشهدی و احمد طالبی‌نژاد درباره فیلم «برگ جان»، کامبوزیا پرتوی، علیرضا شجاع نوری، آیدا مرادی‌آهنی، شهرام اشرف‌ابیانه درباره «هجوم»، فریبا اشوئی، ساسان گلفر درباره «کله سرخ»، منوچهر دین‌پرست، رضا حسینی درباره «دریا و ماهی پرنده»، سیدرضا صائمی درباره «رییس الوزرا»، یزدان سلحشور درباره «پناهگاه»، منوچهر دین‌پرست، سحرعصرآزاد درباره «یک قناری، یک کلاغ»، رویا فتح‌الله‌زاده، آرامه اعتمادیان درباره «تمارض»، یاسمن خلیلی‌فرد، نداقوسی درباره «ائو»، احمد طالبی‌نژاد درباره «کایه دوفیلم»، حمیدرضا گرشاسبی درباره «بزم رزم»، عزیزالله حاجی‌مشهدی درباره فیلم‌های کوتاه محمد احسانی، حمیدرضا گرشاسبی درباره «ویولونیست»، همایون امامی درباره «پازلی‌ها»، فرهاد مهران‌فر، اکرم سلیمانیان، علیرضا خطیب‌زاده در باره فیلم «کوه» یادداشت و نقدهای کوتاهی نوشته‌اند.

در بخش دیگری از این نشریه یادداشت‌هایی درباره فیلم‌های روی پرده که مشخصات هنروتجربه‌ای دارند، منتشر شده‎است. «خفه‌گی»،«ایتالیا ایتالیا» و «شنل» آثاری هستند که در این بخش به آن‎ها توجه شده‌است.

در این شماره هم‌چنین حسین عیدی‌زاده درباره فیلم «طعمه» ساخته آنیشکا سموژینسکا مقاله‌ای نوشته و یزدان سلحشور نگاهی به فیلم «اعتراف» کوستاو گاوراس داشته‎است. منوچهر دین پرست نیز کتاب «در ستایش زندگی: یک روز ویژه ازنزدیک با عباس کیارستمی» معرفی و بررسی کرده‌است.

از گفت‌وگوهای منتشر شده در این شماره نیز می‌توان به گفت‌وگو با شهرام مکری و عبدآبست برای«هجوم»، سعید ابراهیمی‌فر کارگردان«شاید عشق نبود»، کریم لک‌زاده کارگردان «کله سرخ»، محمدرضا هاشمیان کارگردان مستند «رئیس الوزرا»و عباس سندی کارگردان «پناهگاه» اشاره کرد.

شماره چهارم هنروتجربه هم اکنون در کیوسک‌ها مطبوعاتی و مراکز ارایه محصولات فرهنگی در دسترس علاقه‌مندان است.

پایان پیام

 

کد خبر : 58307 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58307
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات