کاهش ۴۰درصدی اعتبارات بیمه زنان خانه‌دار در لایحه بودجه ۹۷

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: تخصیص اعتبارات برای اجرای مصوبه مجلس در جهت بیمه‌کردن زنان خانه‌دار با کاهش ۴۰درصدی در لایحه بودجه ۹۷ مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به گزارش پایگاه خبری گلونی،  به نقل از خانه ملت، فاطمه سعیدی در مورد وجود برخی انتقادات پیرامون روند اتخاذشده در بودجه سال ۹۷ برای بیمه زنان خانه‌دار گفت: طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شده بود که با پرداخت بیش از ۸۵ درصد حق بیمه زنان خانه‌دار، آنها را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد، بنابراین قرار شد که ردیفی در بودجه ۹۷ برای تحقق این مهم اختصاص داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش با کاهش چهل درصدی نسبت به بودجه ۹۶ مواجه شده که رقمی بالغ بر چهارده میلیارد و ششصد میلیون تومان را رقم زده است، که مطابق با انتظارات در جهت تحقق این مهم نیست، و این در حالی است که تصور می‌کردیم با دریافت اعتبارات لازم بتوانیم این مصوبه مجلس را عملیاتی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ما در این شرایط به دنبال این هستیم که از طریق کمیسیون تلفیق بودجه تغییراتی را در میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش ایجاد کرده و با کمک سایر نمایندگان بودجه این بخش را افزایش دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در بیان دلیل تعیین حداقل میزان بودجه برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار تاکید کرد: بی‌تردید کمبود منابع مالی که دولت با آن مواجه شده است، می‌تواند مهم‌ترین علت تخصیص اعتبارات کمتر به این بخش باشد، بنابراین نمی‌توان این نوع تصمیم‌گیری را با مخالفت دولتمردان برای اجرای این طرح مرتبط دانست.

پایان پیام

کد خبر : 62646 ساعت خبر : 4:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62646
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات