کودک‌آزارها حاشیه امن ندارند

احمد خاکی؛ معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران، گفت: «آمارهای موارد کودک‌آزاری افزایش نیافته اما حساسیت اجتماعی در این زمینه زیاد شده و مردم بیشتر موارد کودک‌آزاری را گزارش می‌دهند. در خط تلفنی اورژانس اجتماعی استان تهران با شماره ۱۲۳ در سال ۹۳، یکهزار و ۷۲۵، در سال ۹۴، یکهزار و ۹۴۴، در سال ۹۵ ۳۱۱۹ و در ۶ ماهه اول امسال یکهزار و ۱۷۳ مورد کودک آزاری گزارش شد.»

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: اینکه مردم گزارش کودک‌آزاری را جدی گرفته‌اند اتفاق خوبی است. اینکه خودمان را متقاعد کرده‌ایم این‌بار دخالت کردن در زندگی دیگران جایز است، نشان از یک فرهنگسازی درست و به‌موقع دارد. کودک‌آزاری و تبعات آن در سال پیش رو خیلی‌هایمان را درگیر کرده‌است، به جنس دغدغه‌های ذهنی‌مان اضافه کرده. ستایش‌ها و آتناها و فاطمه‌ها و اهوراها هنوز هم در بین ما هستند، برای نجات جان آنها باید دست بجنبانیم. نباید بگذاریم غبار فراموشی روی این نام‌ها و پیغامی که به ما فرستادند را بگیرد. برای شنیدن صدای کمک این بچه‌ها گوش‌هایمان را تیزتر کنیم.

کودک‌آزاری با منشأ آزار در خانواده به واسطه وجود والدین معتاد دردناک‌تر است اما راحت‌تر می‌توان آن را شناسایی کرد. آموزش اصول خودمراقبتی به فرزندانمان در برابر دیگران را نباید فراموش کنیم. به آنها برای درک حریم خصوصی و حقوق فردی‌شان کمک کنیم، نگذاریم غریبه‌ها و دوست‌نماها از این ضعف آگاهی سوءاستفاده کنند.

حضور اورژانس اجتماعی در این لحظه‌های تلخ می‌تواند کارگشا باشد، مددکاران اورژانس اجتماعی برای درمان روحی و جسمی کودکان آزار دیده درنگ نخواهند کرد. آنها می‌توانند جلوی ضربات روحی متعددی که قرار است در آینده به کودکان قربانی کودک‌آزاری وارد شود را تا حد زیادی بگیرند و برای حضور آنها در جامعه بدون احساس سرخوردگی یاری‌گر باشند. سوءاستفاده کودک‌آزارها از سکوت کودکان می‌تواند زمینه بزه‌ها و جرم‌های بزرگ‌تری را فراهم کند. در لحظه‌های تلخ و سکوت کشنده این قربانیان همراهشان باشیم، نگذاریم اعتماد درست داشتن به آدم‌ها را فراموش کنند.

پایان پیام

 

کد خبر : 62348 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات