گلونی

اوباش زیر سن قانونی

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: رئیس پلیس پایتخت به خبرگزاری‌ها گفت: در طرحی که در ۲۴ ساعت گذشته انجام دادیم ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات را دستگیر کردیم که ۵۰ نفر از آنها زیر ۲۰ سال بودند و بعد از آموزش، اخذ تعهد تحویل خانواده‌ها شدند.

طرف هنوز ۲۰ سالش نشده، به عنوان اراذل و اوباش دستگیر شده. یعنی با مثلا ۱۷ سال سن راه می‌افتاده تو محل و از مردم اخاذی می‌کرده و ملت رو کتک می‌زده. اونوقت ما وقتی ۲۰ سال‌مون بود تنها دغدغه‌مون این بود که بابامون تو لیوان دهنی ما دوغ نخوره. وقتی هم بابامون تو لیوان‌مون دوغ می‌خورد و ما ناراحت می‌شدیم و یه اعتراض کوچیک می‌کردیم، همه‌ی اعضای خانواده متفق‌القول و نوچ نوچ کنان از دریده شدن پرده‌ی حیا و زیرپا له شدن والدین توسط ما گلگی می‌کردن و از آینده‌ی سیاه و فلاکت‌بار ما دم می‌زدن.
حالا این نسل جدید هنوز به سن گواهینامه نرسیده، قفل فرمون رو سر مردم می‌کشن و اگر بگی بالای چشم‌شون ابروست، می‌گن: به احترام مادربزرگت که خاطرات خوبی باهاش دارم، هیچی بهت نمی‌گم‌ها.

اگر با همین فرمون پیش بریم، بعید نیست که فرداروزی تو محل یه بچه‌ی ۸ ساله جلوت رو بگیره و قمه رو بذاره زیر گلوت. البته ما برای اینکه این متن اجازه‌ی انتشار بگیره، می‌گیم قمه رو بذاره زیر گلوت، وگرنه بچه‌ی هشت ساله‌ای که قدش تا کمر شماست، قطعاً ناحیه‌ی دیگه‌ای رو برای تهدید انتخاب می‌کنه.

خلاصه خواستیم بگیم با پیشرفت رسانه‌ها و ابزارآلات فرهنگ‌سازی، باز هم شاهد منحرف شدن نوجوانان کشورمون هستیم و هیچ اداره و ارگانی‌ هم در مورد این ناهنجاری‌ها مسئولیتی رو به عهده نمی‌گیره. حالا اگه زمان ما بود، برای سربراه شدن‌مون ما رو می‌بردن پیش بزرگ محل و اون هم با تعجب می‌گفت: ای خاک بر سرم. به بابات اخم کردی؟

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل