گلونی

جهان آرا برنامه‌ای ملی نیست

«جهان آرا» برنامه ای سیاسی است که از شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲ با اجرای «وحید یامین پور» از شبکه افق به صورت زنده پخش می‌شود.

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: جهانِ امروز ما آمیخته با سیاست است موضوعی مهم و حائز اهمیت که از آن به سادگی نمی‌توان گذشت. نظر به مسائل سیاسی با وجود رسانه‌های متعدد از جمله شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری داشته است و بخشی از زندگی مردم را احاطه نموده است.

در همین راستا رسانهٔ ملی، تولید برنامه‌های سیاسی را در دستور کار قرار داده است تا پاسخگویِ نیازِ مخاطبینِ خود باشد.

بی شک با وجود رسانه‌های متنوع و برنامه های گوناگون و عدیده، آنچه یک برنامه را متمایز و برجسته می سازد اهداف و خطِ مشی آن برنامه است به علاوهٔ اینکه مجری نقشِ بسیار مهمی در نشان سازیِ برنامه دارد. مجری هر چقدر توانا و عالم به مسائل گوناگونِ روز باشد کیفیت برنامه فزونی پیدا می‌کند. البته مجری باید کلامی نافذ و اطلاعاتی دقیق داشته باشد تا نقطهٔ انجِذابی برای مخاطب به شمار آید. «جهان آرا» از این حیث پرقدرت است و مجری برنامه «وحید یامین پور» بر مسائلِ سیاسی اشراف کامل دارد و به معنای دقیق و صحیحِ کلمه، مجری است.

اما آنچه باعث شکست برنامهٔ «جهان آرا» تا به امروز شده است، همین خطِ فکری برنامه و مجری توانایش است. متأسفانه برنامهٔ «جهان آرا» و «وحید یامین پور» به مسائل با عینکی ملی نگاه نمی‌کنند اگر هم داعیه این امر را داشته باشند بعید می‌دانم مخاطب به آن یقین کند. زیرا اهداف برنامه و تفکرات و اظهارات مجری در برنامه و به ویژه در فضای مجازی مخاطب کُش است و نمی‌تواند پذیرای تمامِ تفکراتِ سیاسی موجودِ در کشور باشد.

به زعم من «جهان آرا» برنامه‌ای حزبی است نه ملی و برای همین ناکام مانده است. «جهان آرا» با اجرای «وحید یامین‌پور» می توانست نبض سیاسی کشور را در دست بگیرد و جریان ساز شود و گره‌گشای مشکلات مردم گردد و با لِسانی صادقانه و نگاهی عادلانه، مأمنی برای تمام سلیقه‌ها و نگرش‌های مُتَلوّنِ سیاسی باشد و به برنامه ای فاخر برای رسانهٔ ملی مُبدّل گردد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل