دکتر معصومی با فایل‌های صوتی‌اش زلزله را ضربه کرد

دکتر معصومی با فایل‌های صوتی‌اش

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: از شب زلزله ازگله تا امروز هیچ مسئول و هیچ آدمی به اندازه دکتر محمد معصومی به آرامش مردم ایران کمک نکرده است.

چهار بخش از صدای ایشان که از شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد بارها و بارها شنیده شده است و ده‌ها نفر آن را برای من ارسال کرده‌اند.

دکتر معصومی با صدایی آرامش‌بخش و با لحنی آرام درباره زلزله حرف می‌زند و اطلاعات مفیدی می‌دهد و حقیقتی را درباره زلزله تهران بازگو می‌کند که کمتر کسی به آن اشاره کرده است.

آرامشی که در صدای او و در کلمات او هست می‌تواند یک آدم از زلزله تهران ترسیده و هول کرده را چنان آرام کند که بعد از شنیدن آن حرف‌ها چراغ‌های خانه را خاموش کند و تخت بگیرد بخوابد.

کاری که دکتر معصومی در فایل‌های صوتی کرد هیچ نهاد و ارگانی و رسانه‌‌ای نکرد اما او با آرامش و منطق، بسیاری از مردم را آگاه و آرام کرد. برخی از آن چه در حرف‌های دکتر معصومی هست را دیگران به زبانی دیگر مکرر گفته بودند اما تاثیر کلام معصومی در مخاطب اثر کرد.

پذیرفتن این واقعیت که همه خانه‌های تهران فرو نمی‌ریزد و ما در خانه‌هایمان مانند خانه‌های خشتی و گلی دفن نخواهیم شد ساده است. در همان زلزله سرپل‌ذهاب یک خانه چند طبقه دقیقا در مجاروت مسکن‌مهر بود و خراش هم برنداشت و همه هم عکس آن را دیده‌ایم اما در این مدت آن قدر رسانه‌ها و مسئولین به ما استرس بی‌خود وارد کرده‌اند که هرگز فرصت نکرده بودیم که نگاهی به خانه‌های‌مان بیندازیم و ببینیم انصافا بد خانه‌هایی هم نیستند.

دکتر معصومی با فایل‌های صوتی‌اش زلزله را ضربه کرد

بخش اول

بخش دوم

نکته مهمی که در فایل‌های صوتی دکتر معصومی وجود دارد این است که او توجه مردم و مسئولان را از بالا شهر تهران و خانه‌های تو و بتنی به حاشیه‌نشینان جلب می‌کند و هشدار می‌دهد که برای آنها باید کاری عاجل کرد.

شاید این توجه دادن به حاشیه‌نشینان یعنی کسانی که قربانیان محتوم زلزله در تهران خواهند بود به مذاق برخی خوش نیاید. معصومی سعی کرد ما را متوجه کند که در صورت فعال شدن گسل مُشا،‌ لار و لواسان در شمال، اشتهارد و ماه‌دشت در غرب و گسل‌های شهرری و کهریزک، مصدومان حادثه نه مردم تجریش و ولنجک و سعادت‌آباد و… که مردم حاشیه‌نشین و زاغه‌نشین و مردم جنوب تهران در خزانه و مولوی و گمرک و گودها هستند.

سخنان سنجیده دکتر معصومی برای برخی مسئولان خوشایند نیست. معصومی زمین بازی را عوض کرد.

یعنی کاری کرد که تلاش برای ایمن‌سازی حاشیه‌ها شکل بگیرد و ترس الکی از فروریختن بسیاری از خانه‌های تهران را از ذهن‌ها پاک کرد. او درست می‌گوید ما دائم خودمان را با بم و طبس مقایسه می‌کنیم اما واقعا خانه‌هایی که داریم با همه بدی‌ها بعید است که کامل فروبریزد و تخریب بشود.

فایل‌های صوتی دکتر معصومی نمونه و مصداق خوبی برای مدیریت و روزنامه‌نگاری بحران و در عین حال آگاهی‌بخشی به مردم بود. حالا ممکن است برخی به او برچسب کاسبی هم بزنند که مثلا خواسته است محصولاتی را غیرمستقیم تبلیغ کند و بفروشد. پرسش اینجاست اگر کسی محصولی داشته باشد که به درد مردم بخورد و آن را مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کند باید به او خرده بگیریم یا از او تشکر کنیم؟

پایان پیام

بخوانید: آیا دکتر معصومی کاسب زلزله است؟

کد خبر : 65701 ساعت خبر : 9:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات