گلونی

لطفا من را آنفالو کنید

لطفا من را آنفالو کنید

لطفا من را آنفالو کنید

اگر حتی یک واژه از این نوشته شما را آزار داده است در آنفالو کردن من شک نکنید.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: بسیاری از ما مردم از صبح تا شب برای مملکت نسخه می‌پیچیم و دیگران را نقد می‌کنیم اما نگاهی به خودمان نمی‌کنید. همین حالا برویم به کامنت‌های ۲۴ ساعت گذشته خود نگاهی بکنیم. ببینیم چه قدر چرت گفته‌ایم، چقدر مزخرف نوشته‌ایم و برچسب زده‌ایم و درباره چیزهایی که به ما مربوط نیست و یا آگاهی از آن نداریم نظر داده‌ایم.

در همین پست قبلی درباره پرفسور سمیعی هشتاد ساله عبارت پیرمرد را به کار برده‌ام. شمایی که فکر می‌کنی پیرمرد حرف بدی است باید بدانی ذره‌ای واژه نمی‌شناسی. واژه‌شناس نیستی اما کامنت می‌گذاری. درباره موسیقی چیزی نمی‌دانی اما کامنت می‌گذاری. نه شعر مولوی را می‌شناسی نه باباطاهر را اما کامنت می‌گذاری.

آدم‌هایی که این طوری‌اند معلوم است از امثال حمید هیراد خوش‌شان می‌آید که به مهران مدیری می‌گوید همه کتاب‌های باباطاهر عریان را دارم. تو حتی الان نمی‌دانی در جمله «همه کتاب‌های باباطاهر عریان را دارم» چه مقدار بی‌سوادی نهفته است اما کامنت می‌گذاری. زیر ویدئوی علی‌رضا بدیع که هم شاعر است و هم ادیب است می‌نویسی حسود! چرا؟ چون گفته است هیراد سرقت ادبی کرده است. تو حتی نمی‌دانی سرقت ادبی یعنی چه اما کامنت می‌گذاری.

تو هیچ چیز از پیشینه من نمی‌دانی اما کامنت می‌گذاری و من را توصیه می‌کنی به با مردم بودن و نان به نرخ روز نخوردن. تو وقتی سیگارت کنار پایت می‌ترکد خودت را خیس می‌کنی اما به دیگران توصیه می‌کنی جلوی ماموران کم نیاورند. تو باید بروی خودت را درست کنی. خودت را درست کن مملکت هم درست می‌شود.

عزیزم، به جای خزیدن در کامنت این و آن، کمی مطالعه کن و زرتی کامنت نگزار. تو حتی فکر می‌کنی نگزار درست است اما باید بدانی کامنت گذاشتنی‌ است نه گزاشتنی. حالا باز راجب من کامنت بگذار اما باید راجع به من کامنت بگذاری.

لطفا من را آنفالو کنید

تو حتی نمی‌دانی که شغل من نوشتن و انتقاد کردن است. البته می‌دانی اما وقتی انتقادی می‌کنم که تو دوست نداری فحش می‌دهی و برچسب می‌زنی. چقدر برچسب داری تو. تو حتی کمی وقت نمی‌گذاری تا دو کلمه از مبحث «صنعت فرهنگ» بخوانی و نگاه انتقادی را درک کنی.

پی‌نوشت:

اگر حتی یک واژه از این نوشته شما را آزار داده است در آنفالو کردن من شک نکنید. بارها گفته‌ام هدفم از نوشتن جذب فالوئر نیست و هیچ وقت تندترین نقدها درباره خودم را خذف نکرده‌ام و نمی‌کنم و می‌دانم یک آدم بسیار متوسط و عادی هستم اما برای آینده‌ای بهتر می‌نویسم.

باقی بقای‌تان

 پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.


خروج از نسخه موبایل