گلونی

مسئولان با لودر می‌آیند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «شهردای همدان سه بنای تاریخیِ در “چمن کبابیان” به عنوان سالم‌ترین مرکز محله‌ی همدان را تخریب کرد تا پارکینگی طبقاتی در این نقطه بسازد.»

اصلاً انگار یکی از شروط مسئول شدن تو کشور ما اینه که بزنی خراب کنی و پاسخگو هم نباشی. یعنی وقتی می‌خوان یکی رو بذارن مسئول یه سازمان، می‌پرسن طرف دکترا داره؟ می‌گن دکترا رو که همه دارن. می‌پرسن پارتیش کلفته؟ می‌گن کلفت نبود که تا همین جا هم نمی‌اومد. می‌گن پس چه ویژگی‌ای داره که فکر می‌کنید به در مسئول شدن می‌خوره؟ می‌گن: ناموساً جوری خراب می‌کنه و مشکل درست می‌کنه که صدای مردم در میاد. میگن نکنه مهدی طارمیه؟ میگن: نه این از اون هم بهتره. پشت سر هم خرابکاری می‌کنه و پاسخگو هم نیست.

خلاصه خبر این بود که تو همدان شهرداری زده یکی از بهترین قسمت‌های سنتی شهر رو خراب کرده تا پارکینگ طبقاتی بسازه.‌ شاید با خودتون بگید احتمالاً شهرداری نمی‌دونسته این خونه‌ها با ارزش و قدمتی هستن وگرنه آدم عاقل که همچین کاری نمی‌کنه، اما با اجازه‌تون باید بگم مسکن و شهرسازی استان سه میلیارد تومان بودجه واسه بازسازی این خونه‌ها کنار گذاشته بوده، میراث فرهنگی متولی امر بوده، شهرداری کاملا خبر داشته، مردم محل رفتن گفتن آقا این خونه‌ها باارزشن، به همون برکتی که تو دست‌تونه قسم حتا خود لودرها هم به حرف اومدن و به مسئولین شهرداری گفتن: «داداش ناموساً این خونه‌ها قدیمی و با ارزشن، بیا خراب‌شون نکنیم. خود من یه دو هزار متری زمین تو بهترین نقطه شهر بهتون می‌دم اونجا پارکینگ بسازید» اما هیچ کس گوش نکرد و اونی شد که نباید می‌شد.

حالا ما اول متن یه شوخی با مسئولین کردیم و گفتیم انگار تو کشور ما یکی از شروط مسئول شدن اینه که خراب کنی و پاسخگو نباشی. در حقیقت این‌طوری هم نیست. حالا مسئولین از دست ما ناراحت نشن. این‌طوری‌ها هم نیست. خود من بچه که بودم راه‌‌به‌راه خرابکاری می‌کردم و اعتراض دیگران هم اصلا برام مهم نبود. ولی الان مسئول نشدم. عرض نکردم؟ مسئول شدن ویژگی‌های زیادی می‌خواد. الکی که نیست.

پایان یپام

خروج از نسخه موبایل