گلونی

نقد «عاشقانه، تاریک، عمیق» در سرای ناشران قم

داستان «عاشقانه، تاریک، عمیق» جمعه (۲۹ دی ماه) در سرای ناشران قم نقد و بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  نشست نقد و بررسی کتاب «عاشقانه، تاریک، عمیق» جمعه (۲۹ دی ماه) با حضور معصومه عسگری، مترجم کتاب و کیهان بهمنی، منتقد در سرای ناشران قم برگزار می شود.

کتاب «عاشقانه، تاریک، عمیق» نوشته جویس کرول اوتس(-۱۹۳۸)، نویسنده آمریکایی است که توسط معصومه عسکری ترجمه شده و در انتشارات کوله پشتی انتشار یافته است. این کتاب در سال ۲۰۱۵ نامزد نهایی جایزه پولیتزر شد.

مترجم کتاب در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته است می‌گوید:

«در این کتاب داستانِ ضعیف نمی‌خوانید؛ داستانی که بعدش بگویید خب که چی؟ یا آن اتفاق مهم در روح و جان‌تان نیفتد و شما را تا هفته‌ها درگیر نکند. با قصه‌ها همراه می‌شوید؛ در پدرکشی دقیقاً به احساس دوگانه‌ی عشق و نفرتِ آن دختر ترشیده پی می‌برید و به او حق می‌دهید. در ساوت جرسیدل‌تان برای روح سرگردان آن پسرجوان می‌سوزد و از قدرت قلم و جسارت اوتس در به تصویر کشیدن یک پسر خشمگین، آن هم روح! به هیجان می‌افتید. در شکارچی، مردی را می‌بینید که دیگر شکار نمی‌کند اما شکارچی منشانه با دختری که عاشقش شده چه می‌کند! در عاشقانه، تاریک، عمیق، فریاد گستاخانه‌ی اوتس را در نقد ادبیات معاصر امریکا می‌شنوید. او با استفاده‌ی واقعی از اسامی شعرا و نویسندگان و گذاشتن نوک پیکان نقدش زیر گلوی شاعر فقید امریکایی، رابرت فراست (۱۹۶۳- ۱۸۷۴) اعتراض خانواده و دوستان این شاعر را به جان می‌خرد، اما حرفش را می‌زند. داستان دلقک‌ها چنان فضای وحشتی برایتان متصور می‌کند که نفس در سینه‌تان حبس می‌شود»

علاقمندان برای حضور در  نشست نقد داستان «عاشقانه، تاریک، عمیق» می توانند جمعه (۲۹ دی ماه) ساعت  ۱۶ به قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه سوم، سرای ناشران مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل