آمار و ارزیابی‌های دانشگاه بروز و قابل اتکاست

آمار و ارزیابی‌های دانشگاه بروز و قابل اتکا است

مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، معاونان و جمعی از مدیران ۹ دی‌ماه در سالن شورای پردیس مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم، گفت: دفتر نظارت دانشگاه یک حوزه بسیار مهم، ولی در عین حال مغفول مانده بود که اکنون به یکی از بخش‌های مهم و البته بازوی رئیس دانشگاه برای نظارت، ارزیابی، گردآوری آمار و زمینه‌سازی برای برنامه‎ریزی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما زمانی که برنامه استراتژیک دانشگاه را می‌نوشتیم نبود آمار دقیق و قابل اتکا بود، افزود: نبود این مهم کار را سخت می‌کرد و این نشان‌دهنده نبود برنامه‌ریزی و پیش‌برد اهداف روی ریل درست خود بود.

سلیمی با بیان این نکته که تشخیص این موارد در گذشته بیشتر بر پایه تصمیم‌های فردی بود، اظهار کرد: یکی از شوراهای بسیار مهم دانشگاه شورای نظارت و ارزیابی است که فکر می‌کنم [تا قبل از روی کار آمدن مدیریت جدید دانشگاه در دولت یازدهم و از زمان دور دوم مدیریت دکتر حبیبی در دانشگاه علامه طباطبائی] حدود ۱۲ سال این شورا تشکیل نشده بود.

وی با اشاره به اینکه صورت جلسه شورای نظارت و ارزیابی، سوابق عملکردی حوزه‌های مختلف است، گفت: در دوره مدیریت فعلی جلسات این شورای که اتفاقاً بسیار نیز مهم است به صورت نسبتاً منظم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: ما سعی کرده‌ایم این ظرفیت مغفول مانده شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه را دوباره احیا کنیم و در واقع دکتر آجیلی در این زمینه بسیار به ما کمک کرد و احیای چارت تشکیلاتی، تشکیل جلسه‌ها، بهبود فضای فیزیکی و اصلاح آمار از جمله فعالیت‌هایی بود که طی این مدت اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تجمیع آمار باید در دفتر نظارت و ارزیابی صورت بگیرد، تصریح کرد: شورای ارزیابی به صورت منظم شروع به کار کرده و ارزشیابی حوزه‌های مختلف انجام شده است، البته نقص‌هایی هم در کار بود ولی تقریباً ارزیابی‌هایی که صورت گرفته در بسیاری از موارد تعیین‌کننده بوده است.

سلیمی درباره همین موضوع افزود: در حال حاضر حوزه نظارت و ارزیابی در دانشگاه علامه طباطبائی قوام‌یافته و ارزشیابی کیفی به صورت مستمر، دائم و منظم صورت می‌گیرد و آمار بروز و قابل اتکا است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سه کارکرد اصلی دفتر نظارت، یعنی تجمیع کارکرد و اطلاعات، نظارت کیفی و کمی و استقرار یک سیستم ارزشیابی دائمی، به همت دکتر آجیلی و همکاران‌شان در دفتر نظارت و ارزیابی کاملاً برقرار شده است، اذعان کرد: در این چهار سال دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه چند گام جهشی رو به جلو برداشته است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به سوابق سیفی، رئیس جدید دفتر نظارت و ارزیابی این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: خانم سیفی در چند رشته درس خوانده‌اند و می‌توانند در زمینه‌ ارزیابی‌های گوناگون در دانشگاه و همچنین استفاده از نظرات متفاوت فکری به ما در بخش‌های مختلف کمک کنند. ضمن‌آنکه چند سالی نیز در دانشگاه پیام ‌نور اردبیل دارای مسئولیت بوده‌اند و با تجربه مدیریتی که دارند می‌توانند ما را در کار‌های اجرایی یاری کنند.

سلیمی در پایان سخنان خود با تقدیر از آجیلی، رئیس سابق دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: از همه همکاران در معاونت‌های مختلف دانشگاه خواهش می‌کنم، همکاری‌های لازم را با دفتر نظارت و ارزیابی که مقصد و تجمیع کلیه آمارها با این واحد است، داشته باشند.

آجیلی: سلیمی یک مدیر نظارت‌پذیر است

هادی آجیلی، عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس سابق دفتر نظارت و ارزیابی این دانشگاه نیز گفت: اگر همت، کمک و یاری سایر معاونت‌های دانشگاه در زمینه ارسال و تهیه گزارش‌ها و عملکرد‌ها نبود، واقعاً نمی‌توانستیم اطلاعات را تجمیع کنیم و هر گزارش‌گیری، خود یک پروژه مجزا محسوب می‌شد.

وی اضافه کرد: در فرآیند ارسال گزارش‌ها و عملکردها جز در مورادی که تأخیر‌هایی پیش می‌آمد، هیچ مشکل خاصی نبود و در این زمینه از همه معاونت‌های مختلف دانشگاه و همکاران تشکر می‌‌کنم.

آجیلی با اشاره به اینکه از اعتماد دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که مسئولیت دفتر نظارت و ارزیابی را طی این مدت بر عهده من گذاشته بودند، قدردانی می‌کنم، گفت: همکاری کردن با ایشان یکی از افتخارات بنده است.

وی تصریح کرد: اهمیت واحد‌های نظارت و ارزیابی به رئیس و مدیریت یک مجموعه و سازمان و همچنین اهمیتی که او برای این دفتر قائل است، بستگی دارد. ضمن‌آنکه اگر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی توانسته است کاری انجام بدهد به دلیل مهم دانستن این دفتر توسط دکتر سلیمی است و به‌نوعی ایشان یک مدیر نظارت‌پذیر است.

رئیس سابق دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تلاش ما در این دفتر پیشبرد امور با همکاری سایر واحد‌ها بود، گفت: آرشیو آماری مربوط به معاونت‌ها و واحدها مختلف دانشگاه علامه طباطبائی به صورت منسجم گردآوری شده است تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار دانشگاه علامه طباطبائی از سال ۹۲ معتبر است و می توان از آن استفاده کرد، افزود: در ابتدا دانشگاه هدف داشت ولی شاخص‌هایی که بر اساس آن عملکرد را ارزیابی کنیم، موجود نبود ولی اکنون با مشخص شدن این ریل از سال ۹۲، دفتر نظارت و ارزیابی بر اساس آن حرکت می‌کند.

آجیلی اظهار امیدواری کرد که سیفی، رئیس جدید دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی در فعالیت‌هایشان برای دانشگاه موفق باشند.

سیفی: نگاه مثبتی به مسئله نظارت دارم

آناهیتا سیفی، رئیس جدید دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی هم ضمن تشکر از سلیمی، رئیس این دانشگاه به خاطر اعتماد که به او برای واگذاری این مسئولیت داشته‌اند، گفت: امیداورم بتوانیم در این مسئولیت تمام تلاش خود را برای اثبات این اعتماد به کار بگیرم.

وی بیان کرد: حوزه نظارت در همه جا و به‌خصوص دستگاه‌های اجرایی و نهاد بسیار مهم محسوب می‌شود و من به سهم خودم از دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل اهمیت قائل شدن برای این مسئله و احیای این دفتر در دانشگاه تشکر می‌کنم.

سیفی با بیان اینکه نگاه ما به حوزه نظارت به این دلیل است فعالیت‌ها بر اساس اهداف سامان‌دهی بهتری پیدا کند، افزود: به شخصه نگاه مثبتی به مسئله نظارت دارم و با توجه به رویکرد تعاملی که در دانشگاه وجود دارد، امیدوارم بتوانیم با کمک و همراهی معاونان و واحدهای مختلف، فعالیت‌های این حوزه را بهبود ببخشیم و در جهت پیش‌برد اهداف دانشگاه گام برداریم.

رئیس جدید دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان با تشکر از زحمات دکتر آجیلی، رئیس سابق این دفتیر اظهار امیدواری کرد که ادامه دهنده مسیر او در دفتر نظارت و ارزیابی باشد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات هادی آجیلی، رئیس سابق دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر و آناهیتا سیفی به عنوان رئیس جدید این دفتر معرفی شد.

پایان پیام

کد خبر : 67582 ساعت خبر : 7:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67582
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات