انتقاد رحیمی از عملکرد صداوسیما در نحوه پوشش جلسه شورای امنیت سازمان ملل

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به پوشش ندادن و سکوت صداوسیما در انعکاس اخبار جلسه نشست شورای امنیت درباره بررسی حوادث اخیر در ایران انتقاد کرد و بر لزوم تحول فوری در شورای نظارت در صداوسیما برای رفع چنین مشکلاتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به عنوان «صداوسیما عقب مانده از تحولات» اظهار کرد: شب گذشته در شرایطی که جهانیان چشم به رسانه‌ها داشتند تا تصمیم شورای امنیت سازمان ملل را نسبت به درخواست آمریکا برای رسیدگی به حوادث ایران به طور زنده دنبال کنند، صدا و سیمای ایران اما در سکوتی تلخ مغلوب تحولات شد و برای هزارمین بار با بی‌توجهی به نیاز مردم خودسری کرد.

وی یادآور شد: در حالی که اخبار حوادث هفته گذشته ایران بی‌وقفه صدر اخبار همه رسانه‌های جهان بود طبیعی است که اطلاع از نگاه اعضای شورای امنیت برای مردم ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

رحیمی افزود: شخصا مترصد بودم اگر شبکه خبر نشست شورای امنیت در خصوص ایران را پوشش نمی‌دهد حداقل از شبکه‌های پرس‌تی‌وی یا العالم  شاهد این جلسه باشم اما متاسفانه هیچ شبکه‌ای از سیما اقدام به پوشش زنده نداشت و این وجهی از اهانت به مردم و نشناختن ضرورت‌های جامعه بود.

وی نظارت بی‌خاصیت و ناکارآمد بر صداوسیما را یکی از مهم‌ترین ارکان شکست رسانه‌ای آن و نارضایتی و عصبانیت  مردم از رسانه ملی دانست و گفت: اگرچه طرح اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی با همه فراز و نصیبش همچنان در نوبت رسیدگی است اما اعتراض‌های مکرر مردم، نخبگان و  نمایندگان مجلس در کنار نارضایتی صدها کارشناس رسانه همچنان شنیده نشده است و مدیریت رسانه ملی کشور همچنان در خلاء واقع‌بینی و نظارت حرفه‌ای،  میدان‌دار است.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید با بیان اینکه فهرست بلندی از وحدت‌شکنی و تفرقه‌آفرینی در بخش‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، در نتیجه عملکرد و برنامه‌های صدا و سیما وجود دارد، گفت که عدم رسیدگی جدی به این فهرست تاکنون چیزی از مسئولیت و پاسخگویی مسئولان ارشد و شبکه‌های صداوسیما را کم نخواهد کرد.

وی در پایان گفت که ارزیابی عملکرد صداوسیما در خصوص اعتراضات اخیر در کشور و تاثیر آن در تشدید یا کاهش حوادث، پرونده جداگانه‌ای است که در جای خود باید گشوده و رسیدگی شود.

پایان پیام

کد خبر : 68404 ساعت خبر : 3:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68404
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات