انسان نمی‌تواند خلق کند

فرهاد آییش به همراه مائده طهماسبی با حضور در برنامه «چشم شب روشن»، درباره بحث خلاقیت در بازیگری صحبت کردند.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، ، برنامه «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علاء تین هفته میزبان فرهاد آییش و مائده طهماسبی بود تا به همراه مهرداد رایانی مخصوص مجری بخش تئاتر، درباره بحث خلاقیت در بازیگری سینما و تئاتر گفت و گو کنند.

مائده طهماسبی ابتدای این بحث گفت: «خلاقیت با خودشناسی در عالم هنر همراه است. من وقتی می‌خواهم وارد حیطه کارم شوم و نقشی را پیدا کنم، ابتدا باید خودم آن را باور کنم سپس از خلاقیتم استفاده کنم. خلاقیت به خیلی چیزها متصل است و برای اینکه یک انسان از خلاقیت خودش استفاده کند باید زوایای مختلفش را بشناسد.»

او همچنین به یکی از مهم‌ترین نقش‌هایش کارنامه‌ بازیگری‌اش پرداخت و یاد آور شد: «یادم است برای بازی در فیلم «پارک وی» که قرار بود نقش یک کر و لال را بازی کنم برای جستجوی این نقش، اول به این موضوع فکر کردم که اگر خودم کر و لال بودم چه جوری می‌توانستم این نقش را ارائه دهم. بنابراین رفتم سراغ خانم‌هایی که کرو لال هستند. مدتی در کنار آن‌ها بودم و در میانشان، ساعت‌ها مثل خودشان و با اشاره حرف می‌زدم. رسیدن به این نقش سیر و سیاحت عجیبی بود.»

فرهاد آییش در ادامه صحبت‌های طهماسبی اذعان داشت: «مسئله خلق و کشف کردن در یک دوره‌ای بحث جذابی برای من بود و دائم راجع به آن مطالعه می‌کردم. من فکر می‌کنم انسان اصلا نمی‌تواند خلق کند. ما یک چیزهایی را در بیرون و درون خودمان پیدا می‌کنیم که پس از پیدا کردن، به یک پدیده‌ جدیدی می‌رسیم. آن پدیده در واقع در هستی هست که دارد ارائه می‌شود.» او در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: «انسان در بُعد زمان زندانی است. اگر من امروز نمایشنامه و فیلمنامه‌ای می‌نویسم و هفت سال دیگر به پایان می‌رسد، آن کس که فارغ از زمان و مکان است یعنی خداوند این را می‌بیند و می‌شناسد. بنبراین در تاریخ وجود دارد. انسان در بُعد زمان از یک جایی به جایی می‌رود که کشف کند و وقتی کشف می‌شود اسمش را می‌گذارند خلق کردن. ولی به نظرم این خلق کردن نیست.»

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

پایان پیام

کد خبر : 69411 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69411
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات