انیمیشن ایرانی که می‌خواهد برند شود

رییس مرکز صبا با اشاره به مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» که به تازگی وارد مرحله تولید شده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه به لحاظ فنی و محتوایی فاخر خواهد بود و به یک بِرَند در حوزه پویانمایی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم رونمایی از آغاز مرحله تولید مجموعه انیمیشن «جوان‌مردان» با حضور محمدرحیم لیوانی (رییس مرکز صبا)، مهدی سالم (مدیر شبکه امید)، الهام ابراهیمی (تهیه‌کننده) و سایر عوامل تولید این مجموعه پویانمایی امروز (۵ دی ماه) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرحیم لیوانی، رییس مرکز صبا اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت ما در حوزه پویانمایی، بر اساس سفارش محوری است. به این معنی که از ابتدای کار، شبکه پخش‌کننده کاملا مشخص است و عوامل پیش از مرحله تولید می‌دانند که قرار است برای چه مخاطبی تولید محتوا کنند. این هم‌افزایی باعث هدفمند شدن، نزدیک شدن بیشتر به مخاطبان و ارزیابی دقیق‌تر از تأثیرگذاری برنامه‌ها بر روی مخاطبان می‌شود.

او با بیان اینکه پویانمایی ایران در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: ما دوران آزمون و خطا را پشت سر گذاشتیم و در دوران حرفه‌ای قرار داریم. در حال حاضر ما شرکت‌های قوی بسیاری با دانش فنی بالا و تسلط محتوایی در تهران و سایر شهرستان‌ها داریم و می‌توانیم ادعا کنیم که ظرفیت پویانمایی کشورمان به حد بالایی رسیده است؛ به طوری که برخی از فیلمسازان پویانمایی ما در عرصه‌های بین‌المللی مشتریان زیادی دارند.

لیوانی با اشاره به مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» و با بیان اینکه پیش تولید این مجموعه از یک سال پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این کار تلاش شده تا از تکنولوژی متفاوتی بهره گرفته شود که در آن تولید به لحاظ کیفی و سرعت متفاوت شده است. البته رسیدن به این دانش فنی ما را دچار چالش‌هایی کرد که به همین خاطر مرحله پیش تولید به طول انجامید. در حال حاضر مرحله آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌ایم و توانستیم به این دانش دست یابیم. تاکنون تیزر و دو قسمت‌ از این مجموعه به صورت آزمایشی تولید شده است و هم اکنون در آغاز مرحله تولید قرار داریم.

مدیرمرکز صبا با اشاره به همکاری دو جانبه این مرکز با شبکه امید یادآور شد: مخاطب اختصاصی مجموعه «جوان‌مردان» نوجوانان است که داستان آن به حمله مغول‌ها به ایران برمی‌گردد. در آن دوران جوانان برای مبارزه با اشغالگران گروهی حماسی تشکیل دادند که تلاش شده در این مجموعه به آن‌ها پرداخته شود. احتمال می‌دهیم که این مجموعه به لحاظ کیفی و محتوایی تأثیر خوبی بر نوجوانان داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که پیش تولید مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» به طول انجامید این است که تولید این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که به صورت همزمان بازی این انیمیشن نیز در حال تولید است. با افتخار اعلام می‌کنم این مجموعه به لحاظ فنی و محتوایی فاخر خواهد بود و به یک برند در حوزه پویانمایی تبدیل می‌شود. پیش بینی اولیه ما ۱۰۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای است اما امیدواریم بتوانیم تولید این مجموعه را با مجموعه‌های ۱۰۰ قسمتی ادامه دهیم.

لیوانی همچنین درباره تغییر گروه کارگردانی مجموعه «جوان‌مردان» در مرحله تولید توضیح داد: کارگردانی این کار با آقای رضا فصاحت شروع شد. در ادامه و با آغاز مرحله تولید با مشورت‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از تجربیات بیشتری برای ادامه کار بهره بگیریم و به همین خاطر آقای احمدی از مرحله تولید به کار اضافه شدند. در این فرصت از زحماتی که آقای فصاحت برای تولید این مجموعه کشیدند تشکر می‌کنم.

در ادامه مهدی سالم، مدیر شبکه تلویزیونی امید در سخنانی مجموعه «جوان‌مردان» را یکی از مجموعه‌های فاخر انیمیشن ایرانی برشمرد و اظهار کرد: در این فرصت ۱۰۰ روزه‌ای که در شبکه امید حضور داشتم از سه پروژه بازدید کردم و شاهد بودم که در این عرصه اتفاقات بسیار خوبی در حال وقوع است. مجموعه «جوان‌مردان» نیز از جمله همین اتفاقات خوب است که در رقابت با محصولات خارجی قرار دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به مرحله پخش از شبکه برسد.

سالم موسیقی مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» را از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه برشمرد و گفت: ما در حوزه موسیقی نوجوانان خلأ‌های زیادی در کشورمان داریم که در این انیمیشن تلاش شده موسیقی مناسب گروه سنی نوجوانان تهیه شود. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به طراحی و تولید همزمان بازی آن اشاره کرد. فکر می‌کنم این اولین بار است که همزمان مجموعه انیمیشنی همراه با بازی آن با کیفیت بالا در کشور تولید می‌شود.

او همچنین در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: در این مدتی که شبکه امید مشغول به کار شده است ۲۸۳ ساعت انیمیشن خارجی و بیش از ۴۸ ساعت انیمیشن داخلی پخش کرده‌ایم که اغلب آن‌ها تولیدات مرکز صبا بوده‌اند.

الهام ابراهیمی، تهیه کننده نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره علل طولانی شدن مرحله پیش تولید مجموعه «جوان مردان»، گفت: در تولید این پروژه تلاش کردیم به تعهد خودمان یعنی تولید صنعتی انیمیشن در ایران عمل کنیم.

در ادامه علی احمدی، کارگردان مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» نیز در سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: حدود سه ماه است کار با این پروژه را شروع کرده‌ام. گروه قبلی زحمات زیادی کشیدند که من نیز تلاش می‌کنم دنباله‌رو این جریان باشم.

او ایجاد حس میهن‌پرستی با انگیزه‌های ملی، مذهبی و حماسی را از مهمترین ویژگی‌های مجموعه «جوان‌مردان» برشمرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا این تأثیرگذاری بر روی مخاطب نوجوان صورت بگیرد. مخاطبانی که امروز سطح توقع بالاتری دارند و نمی‌توان به سادگی آن‌ها را راضی کرد. به همین خاطر تلاش کردیم برای تولید این مجموعه از عواملی استفاده کنیم که هر کدام در عرصه پویانمایی نخبه هستند.

محمود سلطانی، کارگردان فنی مجموعه پویانمایی «جوان‌مردان» نیز در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تکنولوژی‌های استفاده شده در تولید این مجموعه اظهار کرد: در تولید این مجموعه کیفیت کار بسیار برایمان مهم بود و در عین حال می‌خواستیم تولید سریع با هزینه‌های پایین داشته باشیم. در همین راستا تلاش کردیم تا از تکنولوژی‌های جدید بهره ببریم.

در پایان به همراه عوامل تولید مجموعه «جوان مردان»، مدیر شبکه امید و رئیس مرکز صبا از محل تولید این مجموعه بازدید شد.

پایان پیام

کد خبر : 65084 ساعت خبر : 3:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65084
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات