ایجاد محدودیت‌ مشکل آلودگی هوا را حل نمی‌کند

ایجاد محدودیت‌ مشکل آلودگی هوا را حل نمی‌کند

این روزها در مورد آلودگی هوا بحث‌های زیادی درگرفته است و هر نهاد و مسئولی طرحی برای مقابله با آن مطرح می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهردار تهران شیوه اجرای طرح ترافیک را تغییر داده است و بیان کرده است که سخت‌گیری‌ها هم بیشتر خواهد شد. این طرح اگر در شورای حمل‌و‌نقل تایید شود از فروردین سال ۹۷ اجرا می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور هم گفته است که برای مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها، در صورت تصویب مجلس، مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی تعطیل می‌شوند.

ایجاد محدودیت‌ مشکل آلودگی هوا را حل نمی‌کند

پلیس هم قصد دارد نظارت خود در ناحیه طرح ترافیک را بیشتر کرده و با دوربین‌های مدرن و بالابردن نرخ جریمه‌ها قدرت بازدارندگی طرح ترافیک را بیشتر کند.

از این دست طرح‌ها هرروز در رسانه‌ها منتشر می‌شود ولی واقعیت این است که هیچکدام از آنها علاج آلودگی هوای کلان‌شهرها نیست. ایجاد محدودیت شاید در کوتاه‌مدت و از نظر آماری شاخص‌های آلودگی را جابه‌جا کند اما قطعا چاره کار نیست. از این گذشته همه این طرح‌ها کم هزینه و سود‌ده هستند و به همین دلیل برای مدیران جذابیت زیادی دارند‌.

پاک‌کردن صورت مسئله در همه تصمیم‌گیری‌های کلان کشور همه‌گیر شده است. در این مورد هم، تصمیم‌گیران به جای کارهای اصولی مثل تغییر در کیفیت خودروهای داخلی و یا گسترش حمل‌ونقل عمومی می‌خواهند با جلوگیری از بیرون رفتن خودرو‌ها از منازل و یا سخت‌گیری در مورد طرح‌های ترافیکی، تا مسئول هستند، موقتا بر آلودگی هوا سرپوش بگذراند. این مدیران از اصطلاح «حالا ما این کار رو می‌کنیم، خدا کریمه» خیلی استفاده می‌کنند.

مشخص نیست تا کِی روند اجرای طرح‌های محدودکننده در کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

اگر با این یک ماه تعطیلی زمستانی هم نتواستند مشکل را حل کنند چه می‌شود؟ شاید همه زمستان را تعطیل می‌کنند و اسمش را می‌گذارند طرح ترافیکی خواب زمستانی خودروها.

پایان پیام

کد خبر : 67947 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات