اینفلوئنسرهای متوهم ایرانی

باید از اینفلوئنسرها پرسید که با داب‌اسمش ساختن چه‌جوری می‌شه روی جامعه اثر گذاشت؟

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: همین الان که شما دارین این متن رو می‌خونین خیلی‌ها توهم تأثیرگذاری دارن، شاید هم این توهم نباشه، یعنی این روزها جامعه مجازی حسابی تحت تأثیر اینفلوئنسرهاست، اونقدری که می‌شه دعوتشون کرد و ازشون پرسید که با داب‌اسمش ساختن چه‌جوری می‌شه روی جامعه اثر گذاشت، هرچقدر هم که بخوای انکار کنی نمی‌شه، انگار جنس تأثیر این آدم‌ها به سادگی از ذهنمون پاک نمی‌شه، ما دنبال لیمنت‌ها وسایل آرایشی و رخت و لباس این سلبریتی‌های مجازی می‌ریم و  وانمود می‌کنیم که داریم زندگی خودمون رو می‌کنیم. همین الان هم برای بررسی اثر این آدم‌ها رو جامعه حسابی دیر شده، یه سر که به پخش زنده‌هاشون بزنین از استودیوم آزای سر بازی ایران و کره‌جنوبی هم شلوغ‌تره. یه همچین ملت پیگیری هستیم. حواسمون به همه تحرکات مجازی هست، بعد هم درست مقابل همه کادرهای بسته دنیا می‌گیم که قرار نیست خوراک ذهنی‌مون رو از رسانه‌ها بگیریم. واقعیت اینه که خوراک رو گرفتیم و حالا لم‌داده و با آرامش داریم دسر بعد از غذای اصلی رو نوش‌جون می‌کنیم. از اینفلوئنسرها.

رونوشت این متن قراره برسه دست همه اونهایی که این تحرکات اینفلوئنسرها رو می‌بینن و گاهی هم اسمش رو کسب و کار مجازی می‌ذارن. واقعیت دنیای امروز یکه‌تازی سلبریتی‌های مجازی تو اونه. رونوشت قراره برسه دست اونهایی که مسئولن و خلأهای بازار کار رو می‌شناسن و برای رفع‌شون کاری نمی‌کنن. رونوشت ما قراره برسه دست اونهایی که برنامه می‌سازن و باید از چرایی تأثیر این سلبریتی‌ها روی مردم بیشتر بنویسن. رونوشت قراره برسه دست همه جامعه‌شناسان که هنوز تحلیل درست و حسابی از میزان تأثیر این آدم‌ها روی جامعه‌شون ارائه ندادن

اینفلوئنسرها تلاششون ستودنیه، جنس تلاش مجازی رو نمی‌بینیم گاهی هم فکر می‌کنیم همه این هیاهوها برای هیچه. اما واقعیت اینه که دنیای مجازی پر از آدم‌های خلاق که ایده‌های درست تو سرشونه. آدم‌هایی که راه پیشرفت رو بلدن و ارتقای شغلی‌شون به چشم همه‌مون میاد. اونها از گفتن داستان خودشون شروع کردن و گاهی هم از گفتن داستان دیگران و برای همین نیازه که یه غربالگری و یه فیلتر ذهنی روی مغزمون جاسازی کنیم و تا اونهایی که عرف و هنجار رو دور می‌زنن تا یه شبه مشهور بشن، رو مشهور نکنیم!

پایان پیام

کد خبر : 73210 ساعت خبر : 10:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات