با تلگرام برخورد فیس‌بوکی نکنید

با تلگرام برخورد فیس‌بوکی نکنید

هرچه به سمت جلو می‌رویم و تکنولوژی دری تازه به رویمان می‌گشاید ابزار و وسیله‌های ارتباطی قدیمی جای خودشان را به ابزار جدید می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابزار و برنامه‌هایی که هدف‌شان سهولت ارتباط است. نمونه‌اش را بخواهم بگویم همین شبکه‌های اجتماعی. مشخصا منظور این بحثم اپلیکیشن تلگرام است. برنامه‌ای که خیلی زود جای خودش را بین مردم باز کرد‌ نه تنها مردم بله امروزه در بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی هم همپای وسایلی چون دورنگار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس طبیعی است که حجم زیادی از اطلاعات از طریق این برنامه‌ی راحت و در دسترس منتقل شود. حالا با فیلتر شدن این برنامه مشکلات زیادی برای کاربران عمومی به وجود آمده است.

با تلگرام برخورد فیس‌بوکی نکنید

اگر انتقال اطلاعات را کنار بگذارم. به وسیله این اپلیکیشن کسب و کارهای زیادی هم به وجود آمده است. امکان خرید بسیاری از کالاها اینترنتی و بدون زحمت فراهم شده است. پس کاربرانی که از این شبکه اجتماعی به عنوان یک بازار مجازی استفاده می‌کنند هم در این روزها متضرر شده‌اند.

ما با این که فیلترینگ تلگرام کار صحیح یا غلطی است کاری نداریم. اما وقتی حجم قابل توجهی از فعالیت‌های مجازی یک جامعه به چنین برنامه‌ای وابسته می‌شود دیگر نمی‌شود به راحتی برای بودن یا نبودنش تصمیم گرفت و نیازمند چاره‌اندیشی و به کارگیری تدبیر است. همچین مردم معترض نیز باید بدانند که آرامش جامعه چه قدر می‌تواند برای دیگر هم‌وطنانشان مفید باشد و درخواست‌های به حق خود را از طریق مدنی و قانونی پیگیری کنند.

سال ۸۸ که فیسبوک و توئیتر فیلتر شد بسیاری از کاربرانش را از دست داد. اما تلگرام نسبت به فیسبوک متفاوت است چون هم از لحاظ دسترسی راحت‌تر است و هم بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی با آن گره خورده است پس به نظر می‌رسد برخوردی مشابه فیسبوک با آن کار صحیحی نباشد.

پایان پیام

کد خبر : 67551 ساعت خبر : 9:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67551
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات