بدل‌های تهران رسید

بدل‌های تهران رسید

پایگاه خبری گلونی: پیدا کردن جایگزین برای تهران کار سختی‌است؛ آنقدر که گاهی پیِ همه خطرات زندگی در تهران را به تن می‌مالیم و هیچ نقشه پشتبانی برای ترک آن نداریم اما این روزها شهرهای کوچک و تازه تأسیس به فکر جایگزین تهران شدن افتاده‌اند. هشتگرد و پرند و پردیس در دولت قبل برای طرح نصف و نیمه جابجایی پایتخت ساخته‌شده‌بودند.

قرار بود زیرساخت‌های آنها آنقدر کامل باشد که خلأ تهران بدون عنوان پایتخت را حس نکنیم. هشتگرد و پرند و پردیس و شهرهای حوالی تهران می‌توانستند پایتخت اداری شوند تا پروسه تکمیل زیرساخت‌ها هم با سرعت بیشتری در آنها انجام شود.

این روزها زلزله هر از گاهی به تهرانی‌ها تلنگر می‌زند و یک گوشه از ذهنشان را آزار می‌دهد. پروژه مهاجرت از تهران کلید خورده است. برای آنهایی که کار و بارشان آزاد است این مهاجرت به‌نظر آسان‌تر می‌رسد و کارمندان همچنان در پی بخشنامه‌ها دنبال فرصت انتقال هستند. ترافیک کور برخی از شهرها و عدم استقرار نیروی کار دائمی در آنها در نهایت باعث می‌شود که پایتختی‌ها از مهاجرت به آنها امتناع کنند. به‌خصوص که می‌توان دورنمای تهران شلوغ، آلوده و با گره‌های کور ترافیک را در آنها متصور شد. بسترهای خدماتی_رفاهی در این شهرها غالباً مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرند.

بدل‌های تهران رسید

زیست‌پذیری در تهران هم پروژه‌ای است که مدتها پیش کلید خورده برای آنهایی که تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک تهران نیستن. حبیب‌الله طاهرخانی ـ مدیرعامل شهرهای جدید ـ مدتی قبل از راهکارهای سه‌گانه برای غلبه بر معضل کم‌آبی سخن گفت. حبیب‌الله طاهرخانی بیان کرد: برنامه‌هایی از قبیل بهینه‌سازی مصرف انرژی، احیای آبهای خاکستری، احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و ذخیره‌سازی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در روزهای اخیر هم تفاهم نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و صندوق ملی محیط زیست با هدف کاشت یک میلیون اصله نهال درخت طی چهار سال در شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید. برای رساندن کالا و خدمات اساسی به این شهرها هم باید چاره‌ای اندیشید. خدمات تجاری همپای توسعه مسکونی باید در این شهرها پیگیری شوند باید باور کنیم برای مهاجرت از پایتخت نیازمند شهرهایی با جاذبه‌های بصری و اقتصادی قوی‌تری هستیم!

پایان پیام

کد خبر : 67568 ساعت خبر : 11:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67568
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات