به احترام مرد اخلاق ورسانه

به احترام مرد اخلاق ورسانه

مدیر عامل اسبق ایرنا اخلاق مداری و تلاش برای دفاع از حقوق رسانه‌ها را از ویژگی‌های بارز حسین انتظامی برشمرد و از او با عنوان «مرد اخلاق و رسانه» یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سید جلال فیاضی در یادداشتی درباره عملکرد حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی چنین نوشت:

«دکتر حسین انتظامی پس از چهارسال، سکان معاونت مطبوعاتی را به یکی دیگر از اهالی رسانه سپرد.

به احترام مرد اخلاق ورسانه

بی تردید او در سنگر دیگری منشا خدماتی ارزشمند به فرهنگ جامعه خواهد بود، اما نمی‌توان از تلاش‌های صادقانه و موثر او در عرصه رسانه ایران زمین در دوران تصدی معاونت مطبوعاتی به راحتی عبور کرد.

انتظامی مرد اخلاق و رسانه است و در این سال‌ها این دو ویژگی او برجسته‌تر از همیشه خود را در فضای رسانه‌ای کشور نمایاند. اخلاق مداری انتظامی و تلاش او برای دفاع از حقوق رسانه‌ها موجب شد که در این مدت در دو انتخابات دیگر ـ علیرغم تصدی مسؤولیت دولتی ـ باز هم با رای اکثریت مطلق مدیران رسانه‌ها به عنوان نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شود، تا شش دوره متوالی رسانه‌ها را در این هیات نمایندگی کند. این انتخاب‌های مستمر ـ آن هم با رای بالای اهالی رسانه ـ بیانگر اعتماد ارزشمند جامعه رسانه‌ای ایران به انتظامی است؛ پشتوانه‌ای که در طی تصدی چهار ساله معاونت مطبوعاتی همواره همراه او بود.

کارنامه انتظامی در معاونت مطبوعاتی نیز صفحات درخشان و پرافتخاری دارد؛ رتبه بندی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تنظیم مناسبات دولت و رسانه‌ها بر اساس این رتبه‌بندی، ضابطه‌مندی و شفاف سازی یارانه مطبوعات و برقراری امکان دسترسی همگان به میزان یارانه مطبوعات، قطع یارانه مطبوعات دولتی و وابسته به نهادهای عمومی، توجه بیشتر به مطبوعات محلی، توجه به امنیت شغلی خبرنگاران از طریق اختصاص بخشی از یارانه مطبوعات به بیمه خبرنگاران، اختصاص بخشی از یارانه به مخاطبان رسانه‌ها با ایجاد سامانه اشتراک، کاهش تصدی‌های دولتی و واگذاری بخشی از امور به تشکل‌های صنفی، ساماندهی خانه‌های مطبوعات کشور، نهایی کردن لایحه قانون سازمان نظام رسانه‌ای و تقدیم آن به دولت، تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و بسترسازی برای پایبندی داوطلبانه رسانه‌ها به آن و بسیاری اقدامات ارزشمند دیگر کارنامه دکتر انتظامی در معاونت مطبوعاتی را از سایر دوره ها متمایز و برجسته تر می سازد.

تلاشهای دکتر انتظامی ـ مرد اخلاق و رسانه ـ را در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ارج می نهیم و برای او در سنگرهای دیگر خدمت آرزوی توفیق داریم.»

به گزارش گلونی، حسین انتظامی در روزهای گذشته با توئیت مطلبی، از جایگزینی محمد سلطانی‌فر به جای او در سمت معاونت مطبوعاتی خبر داده است.

پایان پیام

کد خبر : 63526 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات