تماشای این تئاتر را به مسئولان پیشنهاد می‌کنم

تماشای این تئاتر را به مسئولان پیشنهاد می‌کنم

پروانه مافی نماینده مردم در مجلس دهم و رئیس کمیسیون درآمدهای پایدار مجلس شورای اسلامی پس از دیدن نمایش «دو دلقک و نصفی» یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در متن یادداشت پروانه مافی آمده است:
شب گذشته به تماشای تئاتر دو دلقک و نصفی به نویسندگی و کارگردانی آقای جلال تهرانی رفتم. تئاتری با مضمون طنز تلخ که گاهی تماشاگر را می‌خنداند گاه می‌گریاند و این تضاد انسان را به اوج تفکر می‌رساند.
دو دلقک و نصفی شرح‌حال انسان‌های جوامع مختلف در طول تاریخ است. انسانی که همواره با نقاب زدن برچهره ظاهر، درون واقعی خود را از دیگران پنهان می کند. نگاه جهان شمول سازنده، این اثر را به شدت قابل تفکر و تأمل کرده است. انسان‌های که یا از روی ترس یا خودخواهی یا زیاده خواهی و… مکنونات قلبی و درونی خویش را از دیگران پنهان و چهره ی دیگری از خود را عیان می کنند در عین حالی که خنده دار است ناراحت کننده هم است چرا که دروغ در سطح جامعه جای راستی را می گیرد. اتفاق نامبارکی که این روزها بیشتر از همیشه شاهد ش هستیم که در نمایش زیبای دو دلقک و نصفی هنرمندانه به آن پرداخته شد.
بی شک این قدرت هنر است که می تواند با کمک سایر علوم چون روان شناسی و جامعه شناسی آسیب های اجتماعی را شناسی و به نمایش بگذارد. در این میان سینما و تئاتر به دلیل بهره گرفتن از تصویر ازتأثیر گذاری بیشتری برخوردارن. خوشبختانه هنر تئاتر در ایران پیشینه‌ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های تعزیه نمود یافته‌است. نمایشنامه نویسی، به عنوان یکی از گستره‌های با اهمیت ادبیات، با گذشت بیش از صد سال متأسفانه هنوز جایگاه شایسته خود را ندارد.
به همین دلیل مهجور و مظلوم مانده و تنها از مخاطبان خاص برخودار است و دیگر آحاد جامعه از این هنر استقبال نکرده اند و البته در میان مسئولان هم جایگاه ی بایسته ای ندارد.

تماشای این تئاتر را به مسئولان پیشنهاد می‌کنم

حمایت مسئولان از هنرمندان تنها به مسائل مادی بر نمی گردد، بلکه وقت گذاشتن و توجه کردن به آثار هنری آنها در هر حوزه چه سینما چه تئاتر، بازدید از نمایشگاه های عکس و نقاشی و غیره می تواند رویداد بسیار خوبی برای تحول و در نهایت توسعه جامعه باشد.
اینکه مسئولان فارغ از دغدغه های تخصصی خویش با زبان هنر نسبت به همه ابعاد جامعه و آحادش آشنا شوند، بسیار کمک کننده است.
پیوند مسئولان و هنرمندان در کشور حلقه مفقود ه ای است که باید پیدا شود. بعد از تماشای این تئاتر که با بازی قابل تحسین بازیگران تازه کار و نا آشنا است، می توان به این نتیجه رسید که دنیای هنر به ویژه تئاتر می تواند روح انسان را جلا و ذهنش را به عالم دیگر سیر دهد.
تماشای این تئاتر زیبا را به دیگر مسئولان و همکاران عزیزم پیشنهاد می‌کنم.

*پروانه مافی، رئیس کمیسیون درآمدهای پایدار مجلس شورای اسلامی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 66645 ساعت خبر : 12:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=66645
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات