تورها، هتل‌ها و همه مصائب سفر

تورها، هتل‌ها و همه مصائب سفر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران گفت: «افزایش نرخ‌ها در بخش مالیات‌ها، بنزین و حامل‌های انرژی، نرخ خدمات سفر را حتماً افزایش خواهد داد که باعث می‌شود گردشگری داخلی متأثر شود و از این جریان آسیب ببیند. شاید مردم مسافرت را حذف نکنند، اما یقیناً کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و چادرخوابی و اقامت در خانه‌های اجاره‌ای رواج بیشتری پیدا می‌کند.»

واقعیت این‌است که هتل‌ها حاضر به تعدیل قیمت‌ها نیستند، آن‌ها می‌خواهند درآمد چند ماه خود را از یک تعطیلات چند روزه دربیاورن. برای اقشار بالادست جامعه این افزایش قیمت‌ها خللی در بسته‌های سفر ایجاد نمی‌کند اما ما معمولی‌ها مجبور می‌شویم سبد رفاه خانواده را دوباره بتکانیم، بسته گردشگری را از آن بیرون بیاوریم و جایگزین دیگری پیدا کنیم.

این جایگزین ارزان‌تر از راه‌های مجازی پیدا می‌کنیم از وب‌گردی و دور دور در فضای مجازی. بهترین راه برای ایجاد تعادل بین بسته‌های سفر و هزینه‌های آنها ایجاد همسویی بین تورها و هتل‌ها و مردم است، این همگرایی را می‌شود با طرحی شبیه آزاد کردن قیمت‌ها به معنای واقعی ایجاد کرد، مثل آزاد کردن قیمت‌های بلیط هواپیما که تمایل اقشار طبقه میانی جامعه را هم به سفرهای هوایی افزایش داد.

همه طرح‌هایی که با توهم آزاد کردن قیمت‌ها در این حوزه انجام شدند را نصفه و نیمه رها کنیم و خودمان تقاضای سفر ایده‌آل را با هزینه اقتصادی به‌وجود بیاوریم.

بسته‌های گردشگری هتل‌ها می‌تواند به ازای جذب گردشگر شامل تخفیفات خوبی شود، شاید با این فرمول هتل‌ها به خواب زمستانی نروند و فصل سفر برای ایرانی‌ها چهار فصله باقی بماند. تعدیل مالیات‌ها در تورهای گردشگری هم می‌تواند کمک دولت برای آسان کردن سفر باشد، هتل‌هایی که در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند بدون افزایش سطح خدمات رفاهی قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند. همه شواهد نشان می‌دهد این تقلاها قرار نیست آنها را نجات بدهد. سروسامان دادن خانه‌های اجاره‌ای فصلی هم باید با دقت پیگیری شود. در هر حال آنچه که مسلم است این است که برای نجات صنعت هتلداری اول باید هتل‌ها حسن نیتشان را با کاهش قیمت‌ها و افزایش خدمات به مردم نشان بدهند و این باعث ایجاد اعتماد دوباره مردم به صنعت توریسم و گردشگری داخلی می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 71050 ساعت خبر : 8:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71050
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات