جابه‌جایی‌های عجیب در پرسپولیس

جابه‌جایی‌های عجیب در پرسپولیس

«پرسپولیس از پنجره نقل‌وانتقالات محروم است اما به‌ نظر نمی‌رسد که این دلیلی برای خانه‌تکانی در باشگاه نباشد. تیمی که در دو سال اخیر و در عصر برانکو کمترین تغییرات را در سطح مدیریت و کادر فنی داشت و بخش زیادی از موفقیتش را مرهون همین ثبات و آرامش بود، حالا به طرز عجیبی دستخوش تغییرات شده است که در مورد لزوم انجام آنها جای تحلیل و پرسش وجود دارد.»

عجیب در پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: «ابتدا طاهری مدیرعامل باشگاه رفت و بعد از آن چوک دستیار برانکو به بهانه گرفتن پست در فدراسیون کرواسی ایران را ترک کرد و در حالی‌ که برادر برانکو که به‌ عنوان جایگزین وی از او یاد می‌شود، هنوز پایش به ایران نرسیده، محمود خوردبین، قدیمی‌ترین عضو باشگاه و سرپرست کارکشته تیم از سمتش برداشته و به‌ عنوان قائم‌مقام باشگاه معرفی می‌شود تا افشین پیروانی، کاپیتان سابق تیم جای او را روی نیمکت بگیرد.

در مراسم معارفه با اشاره به سوابق طولانی پیروانی در پرسپولیس و تیم‌ ملی و کاپیتانی او اعلام شد از این پس مسئولیت تیم در خارج از زمین فوتبال بر عهده وی خواهد بود.

پیروانی که دانش‌آموخته تا سطح دکترای تربیت بدنی و لیسانس حرفه‌ای مربیگری (پرولایسنس) از فیفا است، سابقه مربیگری و سرمربیگری را هم در پرسپولیس داشته است.

یکی از آخرین مسوولیت‌های وی نیز مدیریت اجرایی تیم‌ ملی بوده است. اما او که مدت‌ها حامی کی روش بود، حالا در اردوگاه برانکو ظاهر شده است که همین نکته قابل تامل است.

در جریان معارفه او، برانکو ایوانکوویچ نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های محمود خوردبین از حضور افشین پیروانی ابراز خوشحالی کرد. وی گفت: «او از شاگردان خوب خود من در تیم‌ ملی بود. او را به‌ خوبی می‌شناسم.

ضمن این که از چهره‌های شناخته‌ شده و با ارزش در فوتبال ایران است.

او در پرسپولیس جزو نفراتی بوده که بیشترین بازی و کاپیتانی را انجام داده است. به این ترتیب بازیکنان هم می‌توانند مسائل خود را با او در میان بگذارند.»

در پس اتفاقات اخیر روایت‌های متفاوتی وجود دارد. خبرآنلاین می‌نویسد: «از یکی دو ماه قبل دوره مدیریتی علی‌اکبر طاهری رو به زوال رفته بود و می‌خواستند مدلی برای بهینه‌سازی در پرسپولیس داشته باشند.

مدل این بود که از نیروهای فنی و فوتبالی جوان‌تر در لایه‌های باشگاه اضافه شود. انتخاب یک مدیر فوتبال در راس امور بود.

گزینه اول مهدوی‌کیا بود اما او که با باشگاه هامبورگ قرارداد داشت حتی به دیدار وزیر ورزش نرفت.

او اعتقاد داشت روزی به پرسپولیس می‌آید که خودش مدیرعامل باشد و هیات‌ مدیره را هم خودش در اختیار بگیرد. یک کار درآمدزا راه بیندازد و ساختار را به کلی تغییر دهد.

او می‌خواست فوتبال را خیلی علمی و با درآمدزایی از فوتبال پایه و برند باشگاه رقم بزند. چیزی که البته اعتقاد داشت با بدنه فعلی باشگاه توانش وجود ندارد.

او قرارداد دو ساله با هامبورگ را بهانه کرد و به جمع قرمزها نیامد. وحید هاشمیان هم دقیقا به همین ترتیب از همکاری با قرمزها طفره رفت.» حال این که چیدمان اخیر و بر هم زدن آرایش تیم و باشگاه تا چه حد می‌تواند مثمر ثمر باشد سوالی است که آینده جواب آن را روشن خواهد کرد.»

پایان پیام

کد خبر : 64289 ساعت خبر : 8:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات