جواد نوروزبیگی عنوان کرد؛ ثبات بر انتخاب ۲۲ فیلم؛ حرکت به سوی جشنواره استاندارد

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینمای ایران با اشاره به این که ثبات مدیران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بر انتخاب ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ؛ حرکت به سوی یک جشنواره استاندارد خواهد بود، گفت: بی‌شک پایبندی به این تعداد فیلم اتفاقات خوبی را در جشنواره امسال رقم می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «جواد نوروزبیگی» در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر به ثبات رسیدن جشنواره را در تعداد فیلم‌های بخش سودای سیمرغ مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: به اعتقاد من، اگر جشنواره به ثبات پذیرش ۲۲ فیلم برسد و به این تصمیم‌گیری نهایی برسد تا در آینده هم هر سال فقط ۲۲ فیلم در بخش رقابتی جشنواره داشته باشیم، اتفاق خوبی رقم می‌خورد زیرا همین تعداد فیلم به لحاظ ارزش نهادن به جشنواره و فیلم‌های سینمایی ایران کافی خواهد بود.

او افزود: امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد و هر سال این رویه استاندارد در جشنواره حفظ شود. مسلما ما هم از این بابت خوشحال می‌شویم زیرا فضا به سمت حرفه‌ای‌تر شدن سوق پیدا می‌کند و در این میان اگر بتوانند همچون سال گذشته تدبیری برای توجه به فیلم‌اولی‌های برجسته داشته باشند، بسیار مطلوب خواهد بود.

این تهیه‌کننده با اشاره به کم شدن فیلم‌ها در جشنواره، تصریح کرد: شاید با کاهش تعداد فیلم‌های جشنواره، این ذهنیت ایجاد شود که جشنواره از شلوغی سال‌های پیش دور شود چرا که تعداد زیاد فیلم، تعداد نشست‌ها را بالا می‌برد و برنامه‌های جانبی، شور و حال مضاعفی را به وجود می‌آورد اما باید به این نکته توجه کنیم که یک بعد مهم جشنواره، تخصصی بودن آن است و نمایش فیلم‌های منتخب و کم‌تعداد، فضای مطلوب‌تری را از نظر تخصصی به وجود می‌آورد ضمن آن که با کاهش تعداد تماشاگران فیلم‌ در روزهای جشنواره، بخشی از تماشاگران علاقمند به سینما می‌‌توانند در زمان اکران عمومی فیلم‌ها، به دیدن آثار موردعلاقه خود بروند.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 64777 ساعت خبر : 8:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64777
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات