خاموش کردن ایستگاه‌های پایش در روزهای آلوده صحت ندارد

مدیرکل دفتر پایش فراگیر، گفت: سیاست سازمان محیط زیست آن است که مردم بدانند و این تصور که تابلوها یا ایستگاههای پایش را هنگام آلودگی خاموش کنند تصور درستی نیست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شینا انصاری در نشست خبری تشریح تکالیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک گفت: سامانه آنلاین پایش آلودگی هوا کمتر از یک سال است افتتاح شده، از خردادماه به طور آزمایشی و از اول مهرماه به طور رسمی راه اندازی شد.

وی افزود: چالش ما در آنلاین کردن سامانه آن است که ۱۹۰ ایستگاه پایش در کل کشور داریم که هر کدام از مدل ها و برندهای مختلف هستند و پروتکل واحدی ندارند که بتوانیم داده های آن را یکپارچه کنیم.

انصاری تصریح کرد: هزینه های راهبری و نگهداری ایستگاهها هم سرسام آور است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظرفیت دیگر دستگاهها استفاده کنیم. مثلا شهرداری ها از جمله در تهران ایستگاههایی دارند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر ادامه داد: شاخصی که اعلام می شود باید حتما توسط سازمان محیط زیست و شهرداری ها تایید شده باشد. تا الان یک مرکز مشخص داخل کشور برای کالیبراسیون دستگاهها نداشته ایم و از شرکت های خارجی برای این کار استفاده می کردیم.

انصاری تصریح کرد: مبنای ما در اعلام شاخص آلودگی هوا، ایستگاههای زمینی پایش مستقر در کل شهر هستند که در تهران میانگین شاخص و در شهرهای دیگر حداکثر شاخص اعلام می شود البته در شهرهای بزرگ دیگر جهان مثل پاریس هم به دلیل وسعت گستره پایش، میانگین اعلام می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در روزهای آینده برخی ایستگاهها خاموش می شود و شاخص، واقعی نیست، گفت: هفته پیش آقای کلانتری بخشنامه ای داشتند که بر اساس آن همه اطلاعات درون سازمان محیط زیست باید در اختیار مردم باشد. سیاست سازمان آن است که مردم بدانند و این تصور که تابلوها یا ایستگاهها را هنگام آلودگی خاموش کنند تصور درستی نیست.

پایان پیام

کد خبر : 70922 ساعت خبر : 5:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=70922
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات