رابطه سنتی و صنعتی فقر و طلاق

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «رابطه سنتی بین فقر و طلاق دیگر برقرار نیست، شاهد هستیم که به جای مشاهده بیشتر طلاق در مناطق ۱۸ و ۱۹ شهر تهران این پدیده در مناطق یک، دو و سه این شهر بیشتر است. افتتاح سامانه سراج_ سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی_ به ما کمک می‌کند تا به طور جغرافیایی این مسائل را حل کنیم.»

البته این رابطه سنتی جاش رو به رابطه صنعتی فقر و طلاق داده. در این حوزه هنوز از فقر فرهنگی درد می‌کشیم. ازدواج‌ها این روزها به میادین اصلی رقابت فامیلی تبدیل شدن، یعنی افت داره دختر خاله‌ت طراح از ایتالیا بیاره و بعد تو برای بستن آلبوم عروسی‌ت تور دور دنیا نری. قبح طلاق هم اونقدری ریخته که تا فاصله ازدواج و پاگشا کردن دوست‌هاتون باید ازشون مطمئن باشین که هنوز با هم زیر یه سقف زندگی می‌کنن. اوضاع جوری شده که هنوز در حال لایک کردن عکس‌های مراسم ازدواجشون هستی که خبر می‌رسه با هم تفاهم ندارن.

این رکورد زنی در تفاهم نداشتن رو باید تو گینس ثبت کرد. یه جوری هم از عدم تفاهم و درک همدیگه می‌گن اگر تو بخوای دعوتشون کنی به آرامش یا به نقض حریم خصوصی‌شون متهم می‌شی یا باید کل سیستم عاملت رو به‌روز کنی، چون الان این‌جور زندگی کردن تو بورسه؛ یعنی اون‌وقت‌ها مردم برای ازدواجشون سالگرد می‌گرفتن الان هر ماه چک می‌کنن اگر همه چیز رو به راه باشه یه سلفی تو اینستاگرام می‌ذارن.

امیدواریم این سامانه‌ها بتونن طاقت جوون‌ها رو بیشتر کنن، چون ظاهراً جوون‌ها الگوی زندگی مجازی رو دایورت کردن روی زندگی حقیقی، یعنی فرصت نمی‌دن هر کی که رو مخشون بره رو بدون اتلاف وقت ریپورت و بلاک می‌کنن. گذشت اون دورانی که آدم‌ها وقت می‌ذاشتن برای مشاوره و ساختن زندگی، الان آدم‌ها ممکنه آلودگی هوا، ترافیک و استرس‌های زندگی شهری رو تحمل کنن اما نمی‌ذارن شریک زندگی مشترک به این سادگی‌ها روی مخشون پیاده‌روی کنه و زودی گزینه طلاق رو فعال می‌کنن!

پایان پیام

کد خبر : 66931 ساعت خبر : 6:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=66931
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات