روش شناسایی پزشکان مسئولیت‌ناپذیر

روش شناسایی پزشکان مسئولیت‌ناپذیر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شجاعی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی دراین مدت جراحی‌های زنان و زایمان با ۴۸۱ پرونده دارای بالاترین پرونده قصور پزشکی است که از این تعداد ۱۴۴ پرونده محکوم و ۱۳۷ پرونده نیز تبرئه شدند. جراحی عمومی دراین مدت دارای ۳۵۸ پرونده قصور پزشکی بود که ۱۷۰ پرونده محکوم و ۱۸۸ پرونه تبرئه شدند و در دندانپزشکی نیز ۳۵۹ پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده است که ۲۲۵ پرونده محکوم و ۱۳۴ پرونده نیز تبرئه شدند. در این مدت ارتوپدی با ۲۷۹ پرونده ارجاعی در رتبه بعدی قصور پزشکی قراردارد و پس ازآن گوش و حلق و بینی وجراحی چشم در دیگر موارد بعدی قصور پزشکی قرار دارند.»

این‌بار گفتن عبارت انسان جایزالخطاست نمی‌تواند آرامش را به خانواده‌هایی که قربانی قصور پزشکی‌ان، برگرداند، موضوع این شکایت‌ها یا نقض عضو است یا مرگ بر اثر کم‌کاری که برای اثبات آن، هیئت ویژه پزشکان حقوقدانان در برابر هم قرار می‌گیرند. اثبات این قصور پزشکی‌ها کار سختی‌است، گاهی بیمارستان‌ها از ازجاع مدارک امتناع می‌کنند. مدارک بیماران مشکوک به شکایت پرونده بیمارستانی ناقص به دستشان می‌رسد. اما آنچه تا قبل از مرگ‌ومیرهایی از این دست با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شود، قصور و کم‌کاری این پزشکان است. این را در همان روزه اول که همراه ۵ بیمار دیگر معاینه می‌شوید، هم می‌بینید.

روش شناسایی پزشکان مسئولیت‌ناپذیر

اینکه پزشکتان در شرح‌حال گرفتن از شما از وقت می‌زند، زیر ۲۰ دقیقه معاینه‌تان می‌کند یعنی با یک پزشک مسئولیت‌پذیر سروکار ندارید. برای خیلی از پزشکان کَندن برگ اول دفترچه بیمه‌تان مهم است، آن‌ها باقی حرف‌هایتان را نمی‌شنوند و بر اساس یک الگوی قراردادی یا پیش‌فرض روند درمان را پیش می‌گیرند. پزشکانی که از شرکت‌های دارویی خاص پورسانت می‌گیرند، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کنند، آن‌ها برایتان یکی از اقلام گاهی غیرضروری همان شرکت را تجویز می‌کنند و تأکید می‌کنند که از داروخانه‌ای خاص آن را بخرید. وقتی از پزشکان کاسب حرف می‌زنیم، باید پیِ تحصن آنها را هم ظاهراً به تن‌خود بمالیم اما لازم است آن‌ها هم منصف باشند اگر این ارجاعات غیرضروری، به‌جای تمرکز بر روند اصلی درمان کاسبی نیست، پس آن را باید با چه اسمی صدا زد؟!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 65899 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات