سال آینده متنی از چرچیل را به صحنه می‌برم

شکوفه ماسوری مدرس و کارگردان تئاتر، یک دانشگاهی با سابقه و وفادار به تئاتر دانشگاهی است که شاگردان زیادی را در این دو دهه برای تئاتر ایران تربیت کرده است. وی دارای مدرک کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر در دانشگاه تربیت مدرس است .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شکوفه ماسوری سابقه تدریس درمدرسه هنر و ادبیات صداوسیمای جمهوری اسلامی ،تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ،چاپ مقاله های تخصصی با عناوینی مثل تاثیر سقراط بر درام ، تلاش برای یافتن راهکارهای آموزشی تئاتر، قصص قرآن که پیشنهادی ارزنده برای تئاتر دینی را دارد، بازبین مرحله ی اول بخش مسابقه ی جشنواره ی بین المللی فجر و تئاتر دانشگاهی ، برگزاری سومین رپرتوار نمایشهای کوتاه کلاسی دانشجویان سوره، برگزاری اولین رپرتوار نمایشهای کوتاه کالس، کارگردانی نمایش استثنا و قاعده وآقای شادی، کارگردانی نمایش آن شب که تورو زندانی بود، کارگردانی نمایش اتاق ۲۱۲، کارگردانی نمایش پل، کارگردانی نمایش گشنگی و عروسک،کارگردانی نمایش وصیت نامه ، کارگردانی نمایش سمفونی کندوی زنبورهای عسل،کارگردانی نمایش خیابانی امیرکبیر در گذار از مدرنیته، کارگردانی نمایش دست بری در اسپوکن، از جمله فعالیت های کاری ماسوری محسوب می شوند.

ماسوری در باره فعالیت های کاریش عنوان کرد: مشغول تمرینات نمایش نامه خوانی نمایش دبلنای ساحلی به نویسندگی نسیم نامدار هستم که پایان نامه کارشناسی ارشد ایشان محسوب می شود .

وی در باره مضمون این اثر گفت: در این نمایش به تبعات جنگ پرداخته می شود و قهرمان درام زنی است که همسرش در دوران جنگ مفقود شده است و بعد از اعلام شهادت همسرش، با برادر او ازدواج می کند و بعد از سالها همسر سابقش ازجنگ باز می گردد و چالش های جدی در زندگی زن پدید می آید و در تعطیلات ۱۳ روز نوروز تقابلی بین اینها شکل می گیرد . قرار است این نمایش نامه خوانی در تالار سوره انجام شود.

 وی در ادامه تاکید کرد:در حال حاضر به عنوان مدرس در هیات علمی دانشگاه سوره فعالیت می کنم و طرح جدیدی را راه اندازی کرده ایم؛ در این طرح از فضای مجازی استفاده می کنیم و آثاری را بدون تمرین های حضوری آماده اجرا می کنیم. یک سری تلفن از بچه های دانشگاه در این طرح وجود دارد و از طریق تلگرام نمایش نامه هایی به این شماره ها ارسال می شود و بعد از این مرحله دانشجویان نقشی را که دوست دارند بازی کنند انتخاب می کنند و در ادامه روی نقش تمرین و تمرکز می کنند و هر صحنه نمایش نامه به صورت رندومی خوانش می شود. در ادامه بعد از تست زدن این شیوه نمایش نامه خوانی به سمت اجراهای صحنه ای هم میرویم و انشالله کاری را برای حضور در بخش مدرسین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی آماده می کنم.

این مدرس در باره اجرای نمایش صحنه ای عنوان کرد : برای سال آینده قصد دارم متنی را از آثار کریل چرچیل با عنوان یک عدد تالیف سال ۲۰۰۲ این نویسنده را روی صحنه اجرا کنم. چرچیل نویسنده زن معاصر انگلیسی است که آثارش مورد توجه قرار دارد و چند مقاله پژوهشی هم در دست تالیف دارم و آخرین مقاله ام که در جشنواره تئاتر آئینی سنتی حضور داشت، مقاله ای که در باره حضور اسب در شاهنامه بود.

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی

پایان پیام

کد خبر : 67381 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67381
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات