سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در روزهای۲۳ و ۲۴ دی‌ماه در تالاب‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیر محمدی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تالاب های ۱۱ گانه پلدختر به دلیل شرایط زیستگاهی مطلوب و آب و هوای مناسب هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه است.

وی اظهار داشت: همزمان با برنامه های جهانی و کشوری، سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی هر ساله از ۱۰ دی ماه لغایت ۸ بهمن در زیستگاه محل تجمع این پرندگان انجام می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: در راستای اجتناب از سرشماری دوباره پرندگان و جلوگیری از بروز خطا در این زمینه، این سرشماری به طور خاص و همزمان با تقویم جهانی در تاریخ ۲۳ و ۲۴ دی ماه در تالاب های این شهرستان انجام گرفت.

محمدی نژاد با اشاره به اهمیت تالاب ها در حفظ تنوع زیستی هر منطقه، تالاب های پلدختر را زیستگاهی مناسب برای زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در این فصل دانست.

وی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان و متخصصین پرنده شناسی و با استفاده از دوربین چشمی و تلسکوپ انجام می شود، گفت: بیشترین جمعیت پرندگان مشاهده شده در سرشماری امسال از خانواده اردک ها شامل اردک ارده ای، سرسبز و حنایی و خانواده سلیم شامل کشیم ها، آبچلیک و چنگر بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 71886 ساعت خبر : 12:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71886
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات