ضرورت شناخت دقیق و عمیق‌تر هنر ایران باستان

ضرورت شناخت دقیق و عمیق‌تر هنر ایران باستان

در نشست تخصصی بررسی اصول و مبانی هنرهای سنتی در محل پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق‌تر هنر ایران باستان تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این دومین نشست از مجموع پنج نشست تخصصی بررسی اصول و مبانی هنرهای سنتی است که با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد.

سید عبدالمجید شریف‌زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه و رئیس گروه هنر شورای بررسی متون در پژوهشگاه علوم انسانی امروز سه‌شنبه ۱۲ دی ۹۶ با اعلام این خبر، هدف از این نشست‌ها را بررسی مباحث مربوط به مبانی هنرهای سنتی اعلام کرد.

ضرورت شناخت دقیق و عمیق‌تر هنر ایران باستان

او بررسی، شناسایی و تحلیل اصول و مبانی حاکم بر هنرهای سنتی را یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح در این حوزه دانست.

شریف‌زاده گفت: «درحقیقت هدف ما پی بردن به اصول مهم و کلی حاکم بر هنرهای سنتی خود است تا به شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری نسبت به آنچه در گذشته تاریخی ما در هنر اتفاق افتاده، دست یابیم و بتوانیم آن را ادامه داده و حفظ کنیم.»

او هدف دیگر را پی بردن به چگونگی ایجاد تغییراتی در این هنر‌ها اعلام کرد تا ضمن ارائه آثاری بِروز، اصالت‌ها و مبانی حاکم بر هنرهای سنتی نیز حفظ شود.

شریف‌زاده گفت: «با بررسی تاریخ هنر خودمان، به وجود مکاتب گوناگون در دوره‌های مختلف پی می‌بریم که ضمن برخورداری از یک سیر تحولی پیوسته، دارای مشخصات زمان خودشان نیز بوده‌اند.»

به گفته او، به همین دلیل می‌توان تشخیص داد که در گذشته این هنر‌ها از یک پیوستگی برخوردار بوده و در عین حال بِروز نیز بوده‌اند.

او در ادامه تصریح کرد: «در این نشست‌ها مباحث مربوط به مبانی نظری حاکم بر هنرهای سنتی و مبانی بصری حاکم بر هنرهای سنتی مطرح می‌شود.»

نشست‌های تخصصی بررسی اصول و مبانی هنرهای سنتی با سخنرانی سید عبدالمجید شریف‌زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و محمد مهدی کریمی از محققان و پژوهشگران حوزه حکمت و فلسفه هنرهای سنتی، هر هفته روزهای شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود و حضور در این نشست‌ها برای عموم آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 67400 ساعت خبر : 1:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات