مأمویت غیرممکن رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی

مأمویت غیرممکن رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مجتبی زینی‌وند؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: «کسی که قرار است به عنوان مؤسسه مدارس غیردولتی مشغول به کار شود مسئولیتش فقط بحث راه‌اندازی فضای آموزشی نیست، بلکه مهم‌ترین مسئولیت مؤسسان سرمایه‌گذاری در تربیت، آموزش و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در این مدارس است.»

البته به‌نظرمی‌رسد مدارس غیردولتی با افزایش شهریه‌ها روی این‌اثربخشی تأکید دارند، آن‌هم بدون صرف هزینه برا استانداردسازی فضای آموزش. دامی که اغلب والدین در آن می‌افتند، دام تبلیغات خوش‌رنگ‌ولعاب این مدارس است، برخی از آنها به تعهدات خدماتی خود پایبند نیستند.

قرار است کارگروه‌هایی برای افزایش شهریه‌های غیرقانونی مدارس غیردولتی ایجاد شوند. روی کاغذ باید افزایش تعرفه شهریه‌ها در ازای خدمات خاص آموزشی باشد. جدا کردن دانش‌آموزان از محیط مدرسه و انتقال برخی از ابعاد آموزشی به کلاس‌های خصوصی و آموزشگاه‌های طرف قرارداد با این مدارس یک ترفند قدیمی برای افزایش شهریه است. توانمندسازی نیروها و آموزش‌های ضمن خدمت، ارتقای دانش مدیران و معلمان، هوشمندسازی آموزش می‌تواند در رتبه‌بندی مدارس غیردولتی مؤثر باشند.

مأمویت غیرممکن رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی

بنا بر انتظارات کارگروه‌های آموزش الکترونیک، وزارت آموزش و پرورش قرار است همه مؤسسان مدارس غردولتی تا پایان اسفندماه از سیستم آموزش الکترونیکی بهره‌مند شوند، سنگ بزرگی که با توجه به زیرساخت‌های آموزش و تولید محتوای این کتاب‌ها، علامت نزدن است. برای هوشمندسازی مدارس و الزام آنها با توجه به سند تحول، هنوز راه زیادی درپیش است، بخش‌ها و نهادهای زیادی متولیان اجرای این فرآیند هستند اما موازی کاری‌ها در این حوزه باعث اتلاف انرژی و هزینه‌ها می‌شوند. عدم تبیین وظایف و الزامات قانونی سخگیرانه باعث می‌شود بیشتر از حرکت رو به جلو درآموزش در دام بورکراسی وکاغذبازی‌های اداری بیفتیم. همه آنهایی که فقط یکبار پایشان به ادارات باز شده‌است می‌دانند خلاص شدن از ابلاغیه‌های سلیقه‌ای چقدر آزاردهنده است، به‌خصوص اینکه آش برخی از وزارتخانه‌ها که متولیان فرهنگی زیادی دارند همیشه یا شور می‌شود یا بی‌نمک. آموزش‌وپرورش هم باید برای رفع این موازی‌کاری‌ها اقدامی انجام دهد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 64285 ساعت خبر : 4:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64285
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات