«مجموعه مقالات خلیل ملکی» بررسی می‌شود

کتاب «مجموعه مقالات خلیل ملکی» فردا (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) در سرای اهل قلم بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «مجموعه مقالات خلیل ملکی» (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) با حضور رضا آذری شهرضایی، کاوه بیات و  محمد حسین خسرو پناه  در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

مجموعه پنج‌جلدی مقالات خلیل ملکی حاصل پنج سال تلاش رضا آذری‌شهرضایی است که با جست‌وجو در آرشیوهای متعدد و نایاب، جمع‌آوری و تدوین شده است. مجموعه حاضر نه‌تنها سیری است در منظومه فکری خلیل ملکی به‌عنوان یکی از چهره‌های اثرگذار در تاریخ و سیاست ایران، بلکه از خلال مقاله‌های او بخش اعظمی از تاریخ و سرنوشت ملت ایران بازسازی می‌شود.

رضا آذری‌شهرضایی درباره خلیل ملکی و این مجموعه در مقدمه جلد اول نوشته است: «خلیل ملکی همان‌گونه که این مجموعه مقالات و نوشته‌ها نیز گواه آن است از معدود فعالان و شخصیت‌های سیاسی ایران معاصر بود که خصوصیاتی چون عمل‌گرایی در اخلاق‌گرایی و واقع‌بینی را توأمان دارا بود. او درحالی‌که در همه حال نقدها و اعتراضات صریحی را علیه حکومت پهلوی مطرح می‌کرد، ولی هیچ‌گاه باب مذاکره را مسدود نمی‌دانست.»

علاقه‌مندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی کتاب «مجموعه مقالات خلیل ملکی» می توانند (چهارشنبه ۲۷ دی ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 72021 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=72021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات