محمد رسول‌الله به شبکه نمایش خانگی آمد

محمد رسول‌الله به شبکه نمایش خانگی آمد

سرانجام پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ساخته مجید مجیدی و تهیه کنندگی شرکت نور تابان از چهارشنبه در کشور توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «محمد رسول‌الله» به کودکی حضرت محمد (ص) می پردازد که در آن علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، محسن تنابنده، ساره بیات، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی‌ور، پانته‌آ مهدی‌نیا، نسرین نصرتی و صادق هاتفی به ایفای نقش می پردازند.

محمد رسول‌الله به شبکه نمایش خانگی آمد

اکران سراسری فیلم محمد رسول‌الله از روز ۵ شهریور سال ۹۴ در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

فیلم «محمد رسول الله» در نخستین روز نمایش خود با فروش ۱۷۰ میلیونی رکورد بیشترین فروش یک فیلم در سینماهای ایران را به خود اختصاص داد. این فیلم در مجموع ۱۷ میلیارد تومان فروش داشت و جزو پرفروش ترین فیلم سال سینما نیز انتخاب شد.

این فیلم پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲سالگی او را در بر می‌گیرد و البته بخش‌های از قبل از ۵۰ سالگی حضرت محمد (ص) نیز به‌صورت فلاش‌بک نشان داده می‌شود.

محمد رسول‌الله فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد رسول‌الله (سده ۶ (میلادی)) را روایت می‌کند. این فیلم در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ برای اولین بار برای اهالی سینما اکران شد. اکران سراسری محمد رسول‌الله از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

قرار است سه‌گانه سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف زندگی محمد رسول‌الله بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد محمد رسول‌الله آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی او به پایان می‌رسد.

در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلم‌های تاریخی سال‌های اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده‌است. فیلم‌برداری این اثر بر عهده ویتوریو استورارو و موسیقی متن آن ساختهٔ ای. آر. رحمان است که هر دو از هنرمندان برندهجایزه اسکار به‌شمار می‌آیند.

پایان پیام

کد خبر : 70529 ساعت خبر : 4:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=70529
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات