گلونی

نمایشگاه عکس «ماهی‌گیران بندر انزلی» در سعدآباد

انزلی در

انزلی در

نمایشگاه انفرادی عکس با عنوان «ماهی‌گیران بندر انزلی» از ۱۶ تا ۲۱ دی امسال در نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد برپا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد؛ این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر از آثار کبری علی‌پور است که در ابعاد ۴۰ در ۶۰ سانتی‌متر به‌صورت رنگی و با محوریت ماهیگیران بندر انزلی به نمایش در آمده است.

با توجه به اهمیت گیلان به عنوان مرکز ثقل صید و صیادی در شمال کشور، و صید در رودخانه و دریا از طریق تور ماهیگیری یا تورهای دامگس‌تر یا پره، نمایشگاه مذکور خلاصه‌ای از فعالیتی صید و صیادی در طالب‌آباد شهرستان انزلی استان گیلان را به تصویر کشیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ دی ماه ساعت ۹ تا ۱۷ به نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد به نشانی میدان تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

بندر انزلی

بندر انزلی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه واقع شده‌است و ارتفاع آن از سطح دریا منهای ۲۶ متر است.

بندرانزلی از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه سرا از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل است.

شهرستان بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوای مرطوب است.

بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا (۴۰ کیلومتر نوار ساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

نام انزلی به پیشینه تاریخی‌اش در بیشتر شهرهای اروپایی شناخته شده‌است.

فاصله بندر انزلی تا تهران ۳۸۰ کیلومتر، تا مرکز استان ۴۰ کیلومتر و تا اولین فرودگاه ۳۵ کیلومتر است.

این شهرستان دارای آب و هوای مرطوب ساحلی است.

میزان بارندگی شهرستان بسیار بالا بوده به‌طوری‌که سالیانه متوسط ۱۸۹۲ میلی‌متر بارندگی دارد بیشترین بارندگی در ماه‌های شهریور و مهر با ۴۴۰/۹ میلی‌متر گزارش شده است.

میزان رطوبت نسبی سالیانه به‌طور متوسط حدود ۷۱ تا ۹۷ درصد و درجه حرارت محیط زیست بین ۳/۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بوده‌است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل