همراه بازیگران کتاب می‌خوانیم

تهیه‌کننده و کارگردان «رو به روی ماه» درباره تغییرات این برنامه که در حال پخش از شبکه آموزش است، گفت: تصمیم گرفتیم تا زمان کتابخوانی در برنامه را با افکت، موسیقی و به‌ طور کلی با صداگذاری حرفه‌ای همراه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داوود آجرلو درباره برنامه «رو به روی ماه» بیان کرد: خوشبختانه این برنامه در دو ماهی که از پخش آن می‌گذرد توفیقات فراوانی در جذب مخاطبان داشته و توانسته است خانواده بزرگی از دوستداران کتابخوانی و خاطره‌نویسی در سراسر کشور را ایجاد کند. خانواده «رو به روی ماه» متشکل از علاقه‌مندان قصه‌خوانی، خاطره‌نویسی و دفاع مقدس است که علاوه بر دیدن برنامه، تعاملی سازنده با عوامل این برنامه دارند و در کنار استفاده از امکانات فضای مجازی ارتباط تنگاتنگی با ما داشته و نتیجه نظرات و انتقادات خود را به سرعت در برنامه می‌بینند؛ البته به‌ زودی امکانات مشارکت گسترده بینندگان در برنامه را نیز اعلام خواهیم کرد. پیرو همین روند تعاملی، پیشنهادات بسیاری مبنی بر استفاده بیشتر از موسیقی در برنامه داشتیم که در نتیجه پس از مشورت‌های گسترده و رایزنی‌های اتاق فکر برنامه تصمیم گرفتیم تا زمان کتابخوانی را با افکت، موسیقی و به‌طور کلی با صداگذاری حرفه‌ای همراه کنیم.

کارگردان برنامه «رو به روی ماه» ادامه داد: این شیوه از هفته آینده به مناسبت آغاز سال نو میلادی که به اجرای کتاب «چه کسی قشقره ها را کشت» می‌پردازیم، اجرا خواهد شد. داستان «چه کسی قشقره‌ها را کشت» زندگی سورن هاکوپیان جانباز آزاده ارمنی را به تصویر می‌کشد که همراه با شمایل صوتی و تصویری جدید در این برنامه پخش خواهد شد. این برنامه با اجرای مهدی مجنونی گوینده وبازیگر رادیو، تئاتر و تلویزیون اجرا خواهد شد.

داوود آجرلو با اشاره به شیوه کتابخوانی در برنامه «رو به روی ماه» اظهار کرد: برخلاف روال معمول سیما که قصه‌هایی کوتاه در برنامه‌ها خوانده می‌شود، در این برنامه هر هفته یک کتاب را می‌خوانیم. این روش کتابخوانی در بسیاری از کشورهای صاحب فرهنگ کتابخوانی، شیوه معمولی است. برای مثال در کشوری مانند آلمان برنامه‌ای تلویزیونی پخش می‌شود که یک گوینده متبحر، ۱۵ سال هر شب برای بینندگان کتاب می‌خواند و گاهی خواندن یک کتاب در برنامه یک ماه به طول می‌انجامد.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: «رو به روی ماه» در حال حاضر کتاب‌های خاطره‌نویسی دوران دهه ۶۰ و عمدتا دفاع مقدس را هدف‌گذاری کرده و البته از این فرصت استفاده می‌کند تا کتاب‌های خود را متناسب با تقویم انتخاب کند.

آجرلو به کتاب‌هایی که هفته‌های آینده در برنامه «رو به روی ماه» خوانده خواهد شد، اشاره و اظهار کرد: پس از «چه کسی قشقره‌ها را کشت» به مناسبت سال نو میلادی، نوبت به پخش رمان «خط تماس» نوشته محمدرضا بایرامی خواهد رسید که بر اساس زندگی و شهادت سردار شهید احمد کاظمی نوشته شده و همزمان با سالروز شهادت او یعنی ۱۹ دی با اجرای سروش طاهری بازیگر تئاتر و تلویزیون پخش خواهد شد. همچنین با نزدیک شدن به روز پرستار، کتاب «یکشنبه آخر» خاطرات پرستاری به نام معصومه رامهرمزی با اجرای نگین خواجه نصیر گوینده و بازیگر  رادیو، تئاتر و تلویزیون پخش می‌شود. همزمان با روز اربعین کوچ علی خوش‌لفظ که به‌ تازگی از میان ما رفته است، کتاب مشهور «وقتی مهتاب گم شد» با اجرای آرمان غفاریان گوینده رادیو به روی آنتن خواهد رفت.

او اضافه کرد: اسماعیل باستانی، محمدرضا علی‌اکبری، سیروس اسنقی، فاطمه نصرآبادی، نسترن حسنی و بسیاری دیگر از گویندگان و بازیگران تئاتر، رادیو و تلویزیون کتاب‌های بعدی را در «رو به روی ماه» اجرا می‌کنند؛ البته در لابه‌لای کتابخوانی، آیتم‌های مستند، گفتگو با نویسنده و راوی کتاب، موزیک ویدیوها و تصاویری که گاه برای اولین بار دیده می‌شوند، تولید و پخش خواهند شد.

آجرلو در پایان به اتاق فکر این برنامه برای انتخاب کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار گروه هنری این برنامه، اتاق فکر «رو به روی ماه» برای انتخاب کتاب‌ها و محتواها از حضور حسین ساری، مدیر شبکه آموزش سیما، شهرام کجوری، مدیر گروه مهارت‌های تخصصی شبکه آموزش، علی اصغر جعفری، رییس سازمان سینمایی دفاع مقدس، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی، مدیر انتشارات سوره مهر و حسین شاه‌مرادی، مدیر سازمان رسانه‌ای شیرازه بهره می‌برد.
برنامه «روبه‌روی ماه» با موضوع کتابخوانی و خاطره‌نگاری در ۱۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 65760 ساعت خبر : 7:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65760
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات