پیشنهادهای بومی برای پرورش مغز

پیشنهادهای بومی برای پرورش مغز

به گزارش پایگاه خبری گلونی  دانشمندان می‌گن: «برای اینکه مغزتون کارآیی بیشتری داشته باشه این کارها را انجام بدین، با دست مخالف مسواک بزنین، با صدای بلند کتاب بخوننی، عادات عمومی خودتون رو تغییر بدین و بوی طبیعت رو احساس کنین.»
البته ما خیلی این روش‌ها رو پیشنهاد نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم روش‌های جایگزینی براشون مسواک کنیم. در وهله اول هم ازتون می‌خوایم که فقط مسواک بزنین، حالا با کدوم دست فرقی نمی‌کنه یا حداقل وقتی مسواک نمی‌زنین تو مترو کارشناس مسائل اقتصادی و اجتماعی نباشین، شانس اینکه دربرابر گرونی دووم بیاریم و زنده بمونیم به مراتب بیشتر از اینه که دربرابر بوی بد دهان بعضی‌ها دووم بیاریم. درباره کتاب‌خوندن با صدای بلند هم می‌ترسیم همون سرانه ۱۸ دقیقه مطالعه در روز که با ضرب و زور و تقلب و خوندن منوی غذای رستوران‌ها و اخبار حواشی هنرمندان مرکز آمار ثبت کرده رو هم از دست بدیم، می‌ترسیم بعد از کتاب‌خونی با صدای بلند و تپق زدن‌های گاه‌وبی‌گاهتون بی‌خیال همون سلفی با کتاب و انتشارش تو فضای مجازی هم بشین.

پیشنهادهای بومی برای پرورش مغز

برای همین پیشنهاد می‌کنیم برای چالش کارآیی بیشتر مغز هر روز ۱۰ تا طلاق و ۱۰ تا ازدواج هنرمندان رو حفظ کنین، این‌جوری کاربردی‌تره براتون و به‌نظر می‌رسه راحت‌تر از پسش برمیاین. برای تغییر عادات عمومی هم به خاطر داشته باشین که سنگ بزرگ علامت نزدنه، مثلاً تصمیم نگیرین که روزانه لبخند بزنین نه فقط موقع سلفی گرفتن یا کار مردم رو موقعی که به اداره‌تون مراجعه می‌کنن راه بندازین. همین‌که تایم صبحونه اداره رو کم کنین و هر از گاهی دو تا امضا در روز اضافه‌تر بزنین عاداتتون رو تغییر دادین. درباره بالا بردن قوه هیپوکامپ که مرکز پردازش حافظه ست و با بو و رنگ تحریک می‌شه هم پیشنهاد می‌کنیم به‌جای باز کردن پنجره و فرستادن ریزگردهای بالا ۲٫۵ میکرون به داخل ریه_ البته یه زمانی ریزگرد بودن.

الان اینقدر مسئولین بهشون رسیدگی کردن که ماشالله واسه خودشون یلی شدن_ داشتم می‌گفتم به‌جای زدن به دل طبیعت این صحنه‌ها رو از تلویزیون تماشا کنین، چون می‌دونیم اونقدر درگیر کار و بار هستین که نتونین تعطیلش کنین و یه‌کمی به زندگی‌تون سروسامون بدین. تازه بعضی‌هامون هم هر بار که به دل طبیعت می‌زنیم چهارستون طبیعت رو می‌لرزونیم و هزار سال از عمر زمین کم می‌کنیم!‌

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 65911 ساعت خبر : 10:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات