چند پرسش درباره قاچاق یوزپلنگ ایرانی

چند پرسش درباره قاچاق یوزپلنگ در حال انقراض ایرانی

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: همیشه وقتی در صفحه‌های اینستاگرام تصاویر مردان عرب را با یوزپلنگ‌ها می‌دیدیم با خودم می‌‌گفتم آیا ممکن است این یوزها ایرانی باشند؟ عرب‌ها به‌ویژه علاقه خاصی دارند که یوز را به عنوان حیوان خانگی تربیت کنند و صفحه‌ها و سایت‌های زیادی هست که یوزها را اغلب از افریقا برای آنها فراهم می‌کند تا هم در خانه نگهداری‌اش کنند و هم با آن به شکار آهو بروند.

امروز اما خبر رسید که پلیس، توله یوزپلنگ آسیایی را از چنگ قاچاقچیان درآورده است. توله یوزی که اگر پیدا نمی‌شد شاید به خانه یکی از همین همسایگان ما می‌رفت.

قاچاق یوزپلنگ تلخ‌تر از کشته شدن آنهاست

قاچاق یوز در حال انقراض ایرانی تلخ‌تر از کشته شدن آنها در جاده‌ها و یا به وسیله سگ‌هاست. پس هستند انسان‌های بی‌شرفی که برای پول، آخرین یوزپلنگ‌های ایرانی را می‌فروشند. تلخ و دردناک است که ببینی تعداد زیادی از فعالان و حامیان محیط زیست با چنگ و دندان و بدون امکانات مشغول مراقبت از یوز هستند اما کسانی آنها را می‌گیرند تا بفروشند.

چند پرسش درباره قاچاق یوزپلنگ

دستگیری این باند می‌تواند رازهای دیگری را نیز برملا کند. آیا آنها قبلا هم این کار را کرده‌اند؟ در دهه‌ها و سال‌های گذشته چه تعداد یوز از کشور قاچاق شده است؟ آیا زنده‌گیری یوز در مناطق تخت کنترل و حفاظت شده کار آسانی است؟ آیا ممکن است کسانی در بدنه سازمان‌ها با این قاچاقیان همکاری کرده باشند؟ آیا ممکن است افراد محلی در این کار دست داشته باشند؟ باید منتظر گزارش اداره کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس امنیت تهران باشیم.

کشف این توله یوزپلنگ ماده طی یک عملیات یک ماهه اتفاق افتاده است. باید خوشحال باشیم که این ذخیره ژنتیکی از کشور خارج نشد. امیدوارم که توله سالم هم باشد.

پایان پیام

کد خبر : 64763 ساعت خبر : 10:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64763
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات