چهره شناسی نقش های منفی

چهره شناسی نقش های منفی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محققان آمریکایی با بررسی ۱۰ قهرمان و شخصیت منفی تمام تاریخ سینما، متوجه شدند که ۶ تن از آن‌ها دارای تشابهات زیادی ازنظر طب پوست‌شناسی یا درماتولوژی هستند یعنی ما قادرخواهیم بود شخصیت‌ها منفی فیلم‌ها را شناسایی کنیم. البته این الگو ظاهراً برای فیلم‌های هالیوودی کاربرد داره و تو دنیای واقعی با آزمون و خطا باید شخصیت‌های منفی رو شناسایی کنیم. دروغگوها و آدم‌های بد رو با زبان بدنشون هم می‌شه شناسایی کرد اما تا بخوای یافته‌های ۲۰۰ جلسه کلاس رو از جزوه پیاده کنی توی جامعه مطمئناً جیبت رو هم خالی می‌کنن.

برای شناسایی آدم‌های بد در فیلم‌های داخلی هم می‌شه از یه الگوی مشخص استفاده کرد، تکنیک خانوم مارپل و پوآرو. تو این فیلم‌ها بیشتر جواب می‌ده یعنی بیگناه‌ترین‌ها منفی‌ترین‌ها هستن هرچقدر نویسنده از کنار یه شخصیت راحت‌تر گذشت مطمئن باشین اون بدمن‌تر و شخصیت منفی‌تری داره. شخصیت‌های منفی ظاهر جذاب‌تری دارن، اونها رکورد عمل جراحی بر دقیقه رو به نفع خودشون شکستن و سرانه مصرف لوازم آرایشی رو تو کشور یه تنه بالا می‌برن. در فیلم‌های خارجی این تشابهات در نقش منفی‌ها شامل ویژگی‌هایی مانند میزان ریزش موها، سیاهی زیر چشم‌ها، چین‌وچروک‌های عمیق روی پوست، زخم‌های روی صورت، زگیل‌ها و بینی بزرگ و گرد می‌شن.

محققان در پایان به این نکته اشاره کردند که تمایل هالیوود برای نمایش دادن ناهنجاری‌های پوستی به‌عنوان یکی از مشخصه‌های کاراکترهای منفی، ممکنه باعث ایجاد مزاحمت برای کسانی بشه که ویژگی‌های پوستی اون‌ها در دنیای واقعی، با این بدمن‌ها یکسان باشه. برای همین گزینه عمل‌های جراحی همیشه برای خیلی‌هامون فعاله. تو همین دنیای خودمون هم وقتی دماغ رو فرم‌تری داشته باشی می‌تونی در هیبت یه نقش منفی کاردرست تا آخر داستان عمل کنی و کسی هم به نیتت شک نمی‌کنه اما کافیه چهره‌ت جوری باشه که یک نقش منفی را خوب بازی کنی تا آخر عمرت از کلیشه بازی تو نقش منفی نمی‌تونی بیرون بیای، حتا بازی در نقش طنز هم باعث نمی‌شه مردم پی به توانایی‌های دیگرت ببرن، در بهترین حالت مردم تو رو به‌خاطر اینکه اونقدر بد بودی فقط کمی می‌بخشن!

پایان پیام

کد خبر : 66934 ساعت خبر : 6:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=66934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات