گلونی

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

فعالان و کنشگران محیط زیست سراسر کشور در قرار سبز دومین هفته از بهمن ماه که روز جهانی تالاب هم در آن بود برنامه های متنوعی در راستای حفظ محیط زیست برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  فعالان و کنشگران محیط زیست سراسر کشور در دومین هفته از بهمن ماه که روز جهانی تالاب هم در آن بود برنامه های متنوعی در راستای حفظ محیط زیست برگزار کردند.

در شهر ممسنی استان فارس اعضای انجمن آبادگران روستای کلگاه علیا ممسنی ساعاتی را به گوده زنی در پارک جنگلی روستا گذراندند.

در شهر مشهد استان خراسان رضوی ۱۶۸‌مین فعالیت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات  به پرندگان شهری در یکی از مناطق گردشگر پذیر شهر اختصاص مشهد داده شد.

در شهر شیروان استان خراسان شمالی نمایشگاه کاردستی با وسایل دور ریختنی و بازیافتی توسط دانش آموزان دبستان دخترانه سما در شیروان خراسان شمالی انجام گرفت.

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

در شهر شیراز استان فارس برنامه ای به مناسبت روز جهانی تالاب در پارک آزادی شیراز به همت جمعی از فعالان و ۱۲ سمن محیط زیستی استان فارس و با همکاری سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز، برگزار شد. این برنامه شامل نمایش خیابانی «آب پریا»، ساخت ماکت تالاب، نقاشی و قصه گویی با موضوع تالاب، نمایشگاه عکس از گذشته وحال تالاب‌های فارس و گونه‌های تالابی، امضاء تعهدنامه «نگهبان تالاب» و اهدای نشان نگهبانی تالاب به کودکان و ساخت کاردستی اسم تالابها با در بطری بود.

در این برنامه بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان و ۴۰۰ نفر بزرگسال شرکت کرده و از محتوای آن بهره‌ بردند.

در شهر شیروان استان خراسان شمالی همایش سی وهفتم پاکسازی خیابان کاشانی با همت انجمن طنین  پاکبانان شیروان که هر هفته‌ مسیری را برای پاکسازی انتخاب می‌کنند برگزار شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان در پی بارش برف در استان گیلان برنامه دانه پاشی برای پرندگان مهاجر در حاشیه استخر لاهیجان توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام گرفت.

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

در شهر آبدانان استان ایلام به مناسبت روز جهانی تالابها پاک سازی حریم رودخانه سراب با همراهی کارکنان اداره محیط شهرستان  به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام انجام گرفت.

در شهر سبزوار استان خراسان رضوی به درخواست ستاد بازآفرینی سبزوار پنجمین کارگاه آموزش محیط زیست توسط سمن سرزمین بادغوث در دبستان فیروزه این شهر برگزارشد.

در شهر لاهیجان استان گیلان طرح شهروند مسئولیت پذیر و همکاری با نهادهای اجرایی برای رفع بحران برف در سطح شهرستان لاهیجان به همت انجمن ستاد بحران شهرستان لاهیجان اجرا شد.

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب برنامه بازدید و دانە پاشی انجمن ژیانەوەی ژینگە ازتالاب کانی برازان باهمراهی جوامع محلی، سمن ها و اداره محیط زیست شهرستان مهاباد برگزار شد.

در شهر بهبهان استان خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان در برنامه ای مشترک با گروه رفتگران طبیعت استان خوزستان منطقه خارستان  شهر بهبهان را پاکسازی کردند.

در شهر رحیم آباد استان گیلان برگزاری کلاس آموزشی محیط زیستی با محوریت زمین و هوای پاک در مدرسه شهید شعبانی توسط آموزشیاران موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد انجام گرفت.

در شهر آستارا استان گیلان برنامه گردهمایی اعضای انجمن زیستمان در تالاب استیل آستارا و مطالبه حفاظت از این تالاب انجام شد.

حفاظت از تالاب، پرندگان و آموزش کتابخوانی برای محیط زیست

در شهر شیراز استان فارس گرامیداشت روز جهانی تالاب به همت تشکل پاکسازان طبیعت فارس و همراهی جمعی از اعضای شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان و با همکاری و حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در حاشیه تالاب مهارلو برگزار شد. در این مراسم تلاش شد جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری تالاب مهارلو معرفی و ظرفیت های این دریاچه و نقش و جایگاه آن در زندگی ساکنان نزدیک به آن و تاثیر گذاری قابل توجه آن بر کلانشهر شیراز بیان شود. در این مراسم حاشیه دریاچه مهارلو که مورد بی مهری گردشگران قرار گرفته پاکسازی شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان برنامه کتابخوانی و قصه گویی با موضوع آشنایی با تالاب و پرندگان و گیاهان تالابی با رویکرد زیست محیطی در مهدکودک و پیش دبستانی نگاه نو  برگزار شد.

در شهر کرمانشاه استان کرمانشاه برنامه گردهمایی فعالان محیط زیست کرمانشاه در تالاب هشیلان باحضور سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه و نماینده شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد و نماینده انجمن ندای قاصدک کرمانشاه، انجام شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل