گلونی

سرکوب با ملایمت

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده:

روز دوم

امروز تا ساعت یازده خوابیدم. اما معاونم آمد و بیدارم کرد و گفت: «قربان باید بریم کار واجب پیش‌ آمده» مردک بی‌شعور هیچ‌چیز از سیاست نمی‌فهمد. من رئیس‌جمهور شدم که کار نکنم. با اوقات‌تلخی لباس پوشیدم و با او به جلسه‌ای رفتم.

در جلسه آقایان فرمانده ارتش، وزیر کشور، رئیس سازمان اطلاعات و معاون من حضور داشتند. آن‌ها بابت اوضاع کشور نگران بودند و اظهار داشتند که مردم معترض در خیابان‌ها از انتخاب من به‌عنوان رئیس‌جمهور راضی نیستند. اطمینان دادم این‌ها مردم ما نیستند و قطعاً از کشورهای دیگر آمدند و می‌خواهند مردم را علیه من بشورانند. دستور دادم با ملایمت سرکوبشان کنند.

جلسه بیشتر از انتظار من طول کشید. واقعاً این نحوه‌ی حمایت از رئیس‌جمهور نیست. امروز این‌طوری صبح زود مرا بیدار کردند، فردا هم حتماً می‌خواهند به من بگویند با پیژامه نخواب، لابد پس‌فردا می‌خواهند ورزش صبحگاهی هم بکنم.

سر ناهار فرمانده‌ ارتش آمد و گزارش داد که مردم بعد از به خیابان آوردن تانک‌های ارتش به خانه‌ بازگشتند. پرسیدم «آیا تلفاتی هم داشتیم؟» جواب منفی داد. خیلی ناراحت شدم. این ارتش مجهز هیچ خروجی‌ای ندارد. باید بازسازی‌اش کنم. علی‌الحساب از فرمانده‌ی آن شروع کردم و عزلش کردم. منتهی به نظر می‌آمد در آینده برایمان دردسر درست کند پس به او یک سمت جدید دادم و به‌عنوان نماینده‌ی دائم کشور در آن دنیا منصوبش کردم.

بعدازظهر فهرست کشورهایی که انتخاب من را تبریک گفته‌اند تهیه کردم تا با کشورهایی که این کار را نکردند قطع رابطه کنیم. وقتی پس از شمارش تعداد اعضای فهرست به عدد صفر رسیدم، تصمیم گرفتم به بقیه فرصت دوباره بدهم.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل