گلونی

عکس‌هایی از آسمان آبی تهران

عکس‌هایی از آسمان آبی تهران

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: وقتی حال محیط زیست یک شهر خوب باشد طبیعتاً حال مردم آن شهر هم خوب است، دیروز بعد از گذشت دو هفته آلودگی مداوم و پایدار در شهر تهران، بارش باران شهر تهران را جانی دوباره بخشید و مردم شهر به واسطهٔ رهایی از این آسمان سیاه و تار غرق در ابتهاج و شادی شدند. خیلی‌ها صبح را با نشاط و انرژی مضاعف آغاز کردند و خیلی‌ها هم برای فارغ شدن از یکنواختی این روزهای زندگی به دامان طبیعت اطراف تهران پناه بردند.

همیشه بر این باور بودم که زیبایی کنار زشتی معنا پیدا می‌کند و پاکی ‌هم کنار ناپاکی جلوه می‌کند. سال‌های سال هوای اکثر کلان شهرهای ایران و علی‌الخصوص تهران پاک و تمیز بود و ما هرگز دغدغهٔ آلودگی هوا را در سر نداشتیم، منتها به‌لطف بی‌توجه مسئولان و مردم به این مسئلهٔ حیاتی هوای آلوده کم کم قدرت و توان خود را به‌رخ کشید و چنان بر آسمان‌های کلان شهرهای ایران مستولی گشت که موضوع آلودگی هوا در شهرهای صنعتی به دغدغهٔ اصلی و مهم مسئولین و مردم تبدیل شد.

اکنون که بعد از مدت‌ها هوای تهران نظیف و تمیز شده است باید ذهن و فکرمان بیشتر و بیشتر درگیر مراقبت و نگهداری از محیط زیست و هوای محل زندگی‌مان‌‌ باشد و این که چگونه و چطور می‌توانیم از این نعمت الهی به درستی و به‌نحو مطلوب استفاده نماییم و با کمی تدبیر این نقمت حاصل شده از بی‌مبالاتی را به نعمتی لذت بخش مبدل گردانیم.

تهران پاک و آسمان آبی این شهر را ببینید:

عکس‌هایی از آسمان آبی تهران

 

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل