فرصت یک شروع تازه در نمایشگاه گردشگری
پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفریخواه: علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: «امسال آمار متخصصان گردشگری و مردمی که از یازدهمین نمایشگاه دیدن میکنند نسبت به سالهای قبل بسیار بیشتر خواهد شد. دلیل آن هم به خاطر وجود اولینها در این نمایشگاه است از جمله اجرای اولین طرح شهر گل، شهر کودک و بحث گردشگری غذایی. همچنین از تمام صنوف گردشگری، مدرسان، دانشجویان گردشگری، مدارس، مهدکودکها برای حضور در این برنامه دعوت کردهایم. تشکلهای گردشگری نیز اعضای صنف خودشان را به این برنامه دعوت کردهاند.»
فرصت یک شروع تازه
اولینها بار سنگینی به دوش دارند، آنها قرار است هم سرگرمکننده و جذاب باشند، هم راه را برای دومینها و سومین و زنجیرهای شدن یک حضور آماده کنند. آنها باید توجه تماشاگر را به خود جلب کنند. ویترین نمایشگاه گردشگری ویترین جذابی است، غرفههایی با تخفیف هتلها، موسیقی فولکلور کودکان و توجه به آیین مناطقآ مثل مراسم برداشت برنج توسط کودکان گیلانی، معرفی ظرفیتهای استانی و آشنایی با زوایای گردشگری شهری. اینها باعث میشود یک روز خوب را در نمایشگاه گردشگری بگذرانید و شاید به بهانه تخفیف در قیمت هتلها برای یک سفر نسبتاً ارزان برنامهریزی کنید. برای رونق گردشگری داخلی باید توجه مردم را جلب کنیم، همه انرژیمان را همزمان صرف گردشگر بومی و خارجی بگذاریم. اجازه بدهیم ترس مردم از رفتن به مسافرت بریزد و گردش شهری را برایشان آسان کنیم. بگذاریم هتلها پا به پای مردم بیایند و خدماتشان را افزایش بدهند و از مردم ستارهها را دریافت کنند.
رونق گردشگری با شعارهای جذاب امکانپذیر نیست باید اعتماد مردم را جلب کنیم باید بستههای حمایتیمان از سفر داخلی را بهگونهای عرضه کنیم که مردم بالاخره صدایمان را بشنوند و برای سفر مشتاق شوند. توریسم غذایی میتواند یک بهانه خوب برای شروع سفر باشد. از جاذبههای غذایی شهرها غافل نشویم، پیام رشت شهر خلاق غذا، اصفهان شهر شیرینیهای تازه و یزد شهر برکت و نان را به گوش مردم برسانیم. نمایشگاههای گردشگری میتواند مقدمه یک جهش بزرگ باشه، میتواند نشانه حسن نیت مسئولین برای تعدیل قیمت سفرهای داخلی باشد، از این فرصت ساده نگذریم.
پایان پیام