گلونی

نامه اشکان خطیبی و مسئولیت اجتماعی هنرمندان

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرام خود به اخبار منتشر شده در خصوص تخریب خانه نیما یوشیج واکنش نشان داد.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرام خود به اخبار منتشر شده در خصوص تخریب منزل نیما یوشیج واکنش نشان داد.باید نامه‌های سرگشاده‌ای از این دست را از اهالی هنر و رسانه بیشتر ببینیم. این روزها برای نشان‌دادن جنس دغدغه‌هایمان می‌توانیم از فضای مجازی بهترین استفاده را ببریم و تأثیر زیادی هم روی مخاطبانمان بگذاریم.

فضای مجازی بیشتر از اینکه دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی‌مان را ترویج کند در حال رواج دادن فرهنگ مصرف‌گرایی است. رونوشت این مطلب قرار است برسد به دست همه آنهایی که در حاشیه‌سازی تبدیل به یک برند شده‌اند. آن‌هایی که خوراک رسانه‌های زرد را با گشت‌وگذار در سالن‌های زیبایی فراهم می‌کنند؛ آن‌هایی که سریال دنباله‌دار ازدواجشان را در چشم مخاطبان فرو می‌کنند و آنهایی که قرار است همسرانشان را زیر برف دفن کنند؛ کاش کنار این حاشیه‌سازی‌ها شروع کننده یک جریان واقعی بودند.

کاش عنوان سفیران صلح و خیریه‌های مجلل را فقط برای نشان دادن تفاوت‌هایشان با ما معمولی‌ها به‌کار نمی‌بردند. کاش به اندازه سفیران فرهنگی؛ دغدغه‌مند زندگی می‌کردند. برای شروع کارزارهای فرهنگی استفاده از یک لیدر و پیشروی فرهنگی همیشه نتیجه‌بخش بوده. کاش این روزها دغدغه‌هایی از این دست را بیشتر می‌شنیدیم.

کاش امضای آدم‌های هنری بیشتری را پای نامه اشکان خطیبی به شهردار تهران می‌دیدیم. آدم‌هایی که برای شروع یک جریان تازه آماده‌اند و اجازه نمی‌دهند روزمرگی زندگی آنها را از باورهایشان دور کند.

متن نامه اشکان خطیبی به شهردار تهران بدین شرح است: «خانهٔ نیما یوشیج در تهران بخشی از میراث فرهنگی ایران معاصر است که با همهٔ بی‌مهری‌ها، هنوز بر جای است. ما، اهل فرهنگ و هنر، از این بی‌مهری‌ها و نابه‌سامانی‌ها – به ویژه خبرهای ناگوار اخیر و شرایط تاسف‌بار حاضرِ این خانه- آشفته و نگرانیم و از جناب‌عالی می‌خواهیم با خرید این خانه توسط شهرداری تهران و سامان‌دهی و تغییر کاربری به عنوان «خانه-موزهٔ نیما یوشیج»، این اثر ملی، تاریخی و فرهنگی را از گزند باد و باران و سایه‌گستری ابرهای سیاه ویرانی و بی‌سامانی حفظ کنید.»
بخوانید و اگر خانه نیما را پویا و زنده می‌خواهید پایش را امضا کنید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل