گلونی

واکاوی فرهنگی و تمدنی تاریخ دفاع با تاکید برهشت سال دفاع مقدس

نخستین «همایش علمیِ واکاویِ فکری، فرهنگی و تمدنی تاریخ دفاع در ایران با تاکید بر هشت سال دفاع مقدس» با هدف بازخوانی و تبیین مبانی دفاع در تاریخ تمدن ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، “بررسی، تبیین و تدوین زیر ساخت‌های فکری، فرهنگی و تمدنی دفاع در ایران با تاکید بر هشت سال دفاع‌مقدس”، “معاصرسازی بنیان‌های فکری، فرهنگی و تمدنی دفاع در ایران با تاکید بر هشت سال دفاع مقدس”، “افزایش آمادگی دفاعی در مقابله با دشمنان انقلاب‌اسلامی از طریق فراهم‌کردن الزامات شناختی” و “بسترسازی برای آشنایی هر چه بیشتر مسئولان و آحاد مردم از زیر ساخت ها و ریشه های فکری و فرهنگی تاریخ دفاعی ایران با تاکید بر هشت سال دفاع مقدس” از اهداف این همایش برشمرده شده‌اند.

همچنین از محورهای اساسی همایش می‌توان به “پیش زمینه‌های فکری، فرهنگی و تمدنی دفاع در تاریخ ایران”، “آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های دفاعی در ادوار تاریخی ایران”، “نظامات، الگوها، شیوه‌ها و روش‌های دفاع در ادوار تاریخی ایران”، ” دستاوردهای دفاع در ادوار تاریخی ایران” و  “بهره‌برداری فکری، فرهنگی و تمدنی از تاریخ دفاعی ایران” اشاره کرد.

همایش علمی واکاوی فکری، فرهنگی و تمدنی تاریخ دفاع در ایران به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه جامع امام‌حسین(ع)، دانشگاه عالی دفاع‌ملی، دانشگاه امام‌صادق(ع)، دانشکده ستادو فرماندهی (دافوس آجا)، ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برای برگزاری این همایش ۴۲ چکیده مقاله ارایه شده است که از بین آنها ۳۷ مقاله انتخاب شده و ۱۰ مقاله برتر از پیشکسوتان حوزه دفاع‌مقدس و میراث‌فرهنگی در این همایش ارائه می‌شود.

در این همایش که فردا دوشنبه ۳۰ بهمن در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، علی اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس سازمان تاریخ و ادبیات مقدس سخنرانی می‌کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل