گلونی

گردشگر خارجی شیفته هتل‌های ایران نیست

گردشگرخارجی با گرایش شعر و هنر پاش رو می‌ذاره تو کشور در اولین حرکت می‌خواد از خونه نیما یوشیج دیدن کنه تا با الهام از اون فضا یه چهارجلد شعر نو تو مملکت خودش چاپ کنه.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: علی ربیعی، وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی گفت: «رتبه اول میزان اشتغال در سال ۹۵ به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است. باید به جای تمرکز روی هتل‌سازی بر روی جاذبه‌ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره به ایران نمی‌آیند بلکه شیفته جاذبه‌های ایران هستند.» همین‌جوری‌ها هتل‌ها منتظر بهونه بودن تا افزایش خدمات رو یه‌جوری دور بزنن. حالا درسته ستاره بعضی از هتل‌ها را که بفروشی دو کیلو گوشت هم نمی‌تونی باهاش بخری اما لطفاً خیالشون رو راحت نکنین.

جاذبه‌هامون هم که خدا رو شکر یکی‌یکی دارن ثبت ملی می‌شن و از اون‌طرف هم به چشم برهم زدنی از ثبت ملی خارج می‌شن و دوباره یا به دامان طبیعت برمی‌گردن یا تبدیل به سفره‌خونه میشن؛ یعنی گردشگر خارجی با گرایش شعر و هنر پاش رو می‌ذاره تو کشور در اولین حرکت می‌خواد از خونه نیما یوشیج دیدن کنه تا با الهام از اون فضا یه چهارجلد شعر نو تو مملکت خودش چاپ کنه و بعد از خروج باید تست اعتیاد بده با این‌همه دود و توتون‌های مشکوک که قراره تو سفره‌خونه به‌جای خونه نیما بکشه یا شما فرض کن گردشگر می‌بینه سی‌وسه که تمام کاربری‌ش رو به‌خاطر خشکی زاینده‌رود از دست داده و پل‌خواجو هم که قراره از نو کوبیده بشه دیگه رمقی برای سلفی گرفتن می‌مونه.

باز خوبه یونسکو به دادمون رسید و ارگ قدیم بم رو که بعد از زلزله ویران شد رو دوباره بازسازی کرد، هرچند هیچ‌چیزی جای اون ارگ قدیم رو نمی‌گیره که سده پنج پیش از میلاد ساخته شده‌بود تا ۱۸۵۰ هم کاربرد داشت ولی بالاخره اگر کمک بعضی دولت‌ها و یونسکو نبود احتمالاً تا الان خودمون کوبیده‌بودیمش و جاش پاساژ می‌زدیم.

همه اینها رو گفتیم که اگر قراره روی زیرساخت‌های گردشگری و جاذبه‌هامون کار کنیم بهتره قبل از اینکه اونها به خاطره‌ها بپیوندن این کار رو انجام بدیم وگرنه قطعاً باید هتل‌هامون رو به‌طور رسمی ۵ ستاره کنیم و این حتا تو باور بزرگ‌ترین و خوش‌بین‌ترین هتل‌داران کشور هم نمی‌گنجه.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل