آبسنگ‌های مرجانی سفید شدند+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است نود درصد آبسنگ‌های مرجانی جزایر خارک، خارکه و فارس دچار سفیدشدگی شدند. سفیدشدگی آبسنگ‌ها با سفیدشدگی لباس و پیراهن خیلی فرق داره.یعنی الان که بعضی‌ها این خبر رو می‌شنوند نگن وای چقدر خوب. نه، این سفیدگی یک اتفاق بد هست. ولی از اونجایی که من باید این قضیه رو فیصله بدم و دلیل بتراشم که بگم کسی جز خودشون مقصر نیست؛ خدمتتون دلایلی رو عرض می‌کنم. اولین مورد اینه که عمر این آبسنگ‌های مرجانی حدود پنج هزار تا ده هزار سال هست. بنابراین احتمال داره این‌ها از همون اول سفید بودن. بعداً تغییر رنگ دادن. حالا دوباره می‌خوان به اصل خودشون برگردن.

الان شما یک نفر رو پیدا کنید که بگه من یادمه اینها موقعی که به دنیا اومده بودن سفید نبودند. خب مطمئناً کسی رو پیدا نمی‌کنید. حتی ده هزار سال که سهله، برای پانصد سال هم کسی رو پیدا نمی‌کنید. نمی‌گم دویست سال چون در این مواقع دیده شده یک دفعه یکی رو میآرید بالای دویست سال عمرش هست. بعد به هر حال الان ماسک‌های صورت همه جا داره استفاده می‌شه، تبلیغ می‌شه . این آبسنگ‌های مرجانی هم شاید ترجیح دادند برای جوانی پوست خودشون از این ماسک‌ها استفاده کنند که صد و یک درصد هم گیاهی هست.

الان محققان خارجی کرم ضد آفتاب ساختند از جلبک دریایی. خب الان تبلیغات جدیدی درست می‌شه که حتی سنگ‌های مرجانی هم سفید می‌شن و باز برای خرید این محصول شما می‌تونید رمز کارت و شماره کارتتون رو پیامک کنید تا براتون این محصول ارسال بشه. از تبلیغ که خارج بشیم باید خدمتتون عرض کنم که این آبسنگ‌های مرجانی خودشون خیلی حساسند. یعنی مقصر خودشون هستند که با تغییر دو درجه دما احتمال داره آسیب ببینند. بعد چون در عمق زیادی هم نیستند به همین دلیل ممکن هست شما هم ببینیدشون. همین که بدونیم هر جا گیر می‌آریم می‌ریم صدف جمع می‌کنیم و همین می‌تونه بهشون آسیب بزنه واسه همه‌مون کافیه.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82408 ساعت خبر : 11:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82408
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات