استعدادتون رو در منزل شکوفا کنید، نه در تالاب

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: «علی‌اکبر یداللهی» دکترای محیط زیست، با بیان این‌که پایه اصلی مشارکت در حفظ تالاب‌ها آموزش مردم بومی است، اظهار کرد: با بالا بردن سواد زیست محیطی مانند دانش، نگرش و رفتار مردم بومی در مورد تالاب‌ها می‌توان تعاملی بین مردم آن منطقه و محیط زیست ایجاد کرد.

البته به نظر من باید علاوه بر آموزش به مردم بومی، باید به مسئولین غیر بومی اون مناطق هم آموزش‌های لازم رو داد. چون همون‌طور که اطلاع دارین، غیر بومی بودن مسئولین استان‌ها، تبدیل به یه فرهنگ شده و کمتر استانی پیدا می‌شه که مسئولینش از خود همون استان باشن که همین موضوع آسیب‌های زیادی رو به دنبال داره. از این‌ها گذشته، همین مسئولین هم اطلاعات آن‌چنانی نسبت به تالاب ندارن و نمی‌دونن که اصلا تالاب یعنی چی و چه استفاده‌هایی از اون می‌شه کرد. برای همین ما تصمیم گرفتیم یکم با این عزیزان صحبت و نصیحتشون کنیم.

مسئولین محترم توجه کنن که تالاب ملک شخصی شما نیست و شما حق ندارین که هنر و استعدادتون رو در این مناطق شکوفا کنین. واقعا اگه هنری دارین که فکر می‌کنین می‌تونه مفید باشه، بهتره اون رو در منزلتون به نمایش بذارین. می‌تونین هنرتون رو در تغییر دکوراسیون لوازم منزل، عوض کردن کانال‌های تلویزیون، تزیین بشقاب ماکارونی و درست کردن ژله‌های چند رنگ به کار ببرین‌. لطفا این کار‌ها رو در منزل انجام بدین که دیگه هوس تغییر تو محیط زیست به سرتون نزنه. به عنوان مثال یه وقت فکر نکنین که می‌شه از وسط تالاب پیست دوچرخه سواری درست کرد. یا مثلا می‌شه با خشکاندن اون، یه زمین اسکیت ساخت.

پس لطفا از هنرها و استعدادتون در منزل استفاده کنین و مطمئن باشین که حداقل اون‌جا همسرتون واسه این‌که ضایع نشین، ازتون تعریف می‌کنه.

پایان پیام

کد خبر : 80032 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80032
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات