انتقاد باشه‌آهنگر از ممیزی‌ها

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» با بیان اینکه با سختی ها و ممیزی های عجیب برای ساخت فیلمش روبرو بوده، از تصمیم به ساخت سریالی ۳۰ قسمتی براساس فیلم‌ “سرو زیر آب” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، در ششمین روز جشنواره فیلم فجر فیلم “سرو زیر آب” به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر پس از چند سال اقدام او به ساخت رونمایی شد.

باشه آهنگر درباره طولانی شدن این فیلم که در حوزه دفاع مقدس است، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۵ ما را خیلی اذیت کردند و حتی نتیجهاش این شد که ۱۶ بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

او با اشاره به اینکه نمی‌داند درباره این پروسه باید ماجراهایی که پیش آمده را توضیح دهد یا خیر ادامه داد: در این چند سال با مسائل متعددی روبرو بودیم از جمله اینکه اسامی جهانگیر و جهانبخش و سیاوش فیلم که جزو مواردی بودند که باید تغییر می‌کردند ولی ما اسنادی بردیم تا ثابت کنیم که اینها ار اسامی شهدای جنگ بودند.

کارگردان فیلم ملکه افزود: حتی بحث زرتشتی بودن یکی‌ از شهدا هم از مسائل مان بود درحالی که ما شهدای مسیحی و کلیمی و زرتشتی زیادی داشتیم و حتی دو شهید بهایی داریم که می‌شود درباره آن ها فیلم ساخت و نباید از این ها بترسیم.بنابراین گرفتاری هایی که داشتیم خیلی از این دست بود و برای رفع آن مثلا می‌گفتند زرتشتیها را اهل سنت کنید.

باشه آهنگر گفت: برای یک سکانس که پیکرها با طناب به هم بسته میشوند ۶ ماه فیلمنامه متوقف شد چون به ما گفتند با طناب شهدا را به هم می‌بندید؟ می‌گفتم پس با چه ببندم؟ ضمن اینکه آن طناب را در متن برای بازیگر و تهیه کننده نوشتم اما تعبیری به کار بردند که گفتم چطور چنین چیزی به ذهن شما رسید؟ بعد هم گفتند به جای طناب بنویس روبان و معلوم نبود چه رنگی باید می نوشتم چون ما در این مملکت با رنگ ها هم  مشکل داریم.

وی بیش از این صحبت هایش را ادامه نداد آن هم با این توجیه که بیش از این خطرناک می‌شود و سپس در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا فیلم را با توجه به طولانی بودن دو منظوره ساخته و قراراست سریالی هم از آن تولید شود، گفت: این فیلم‌ مجزا است و سیناپس سریال را پس از فیلم نوشتم که ۳۰ قسمت است و فقط یک موردش آن‌چیزی است که در این فیلم بود و سریال به ادیان ها و قومیت های دیگر هم می‌پردازد. اما هنوز آن را به جایی ارایه ندادهام و کامل هم نشده است.

در نشست پرسش و پاسخ این فیلم‌ پس از آنکه از سوی تهیه کننده اعلام شد که این فیلم خیلی گران نشده و با وجود پروداکشن زیاد و فیلمبرداری در چهار استان، «سرو زیر آب» یکی از ارزان ترین فیلمهای دفاع مقدس است، باشه آهنگر با اشاره به حرف و حدیثهایی که از همکاری اش با ارگانها شنیده بیان کرد: این چه رانتی است که من پنج سال معطل شدم و بعد روی پیشانی‌ام بخورد که سه ارگان آمدهاند وسط؟ ما شاید نوادر تهیه کننده خصوصی داشته باشیم که از ابتدا خودشان پول گذاشته باشند و باید دعا کرد بخش خصوصی آنقدر پولدار شود که من مجبور نشوم برای ساخت فیلم سراغ جاهایی بروم که ۵ سال هم معطل شوم.

در این نشست تعدادی دیگر از عوامل فیلم از جمله علیرضا زرین دست، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، ستاره اسکندری، مهتاب نصیرپور هم حضور داشتند.

پایان پیام

کد خبر : 79562 ساعت خبر : 9:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79562
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات