ایرانی‌های قانع و لولو

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: مردم در مورد حادثه پلاسکو قانع نشده‌اند.

الان قاعدتا باید بنویسم که مردم درباره خیلی چیزهای دیگر هم قانع نشده‌اند ولی نمی‌نویسم چون باید توضیح بیشتر بدهم و شر می‌شود و امکان انتشار پیدا نمی‌کند. پس به چیزهایی که مردم درباره آنها قانع نشده‌اند اشاره نمی‌کنم و به چیزهایی اشاره می‌کنم که مردم درباره آنها قانع شده‌اند. مثلا مردم درباره این که تهران مرکز استان تهران است قانع شده‌اند. یا مثلا درباره این که میدان آزادی به سمت غرب از جاده مخصوص به کرج می‌رسد. یا مثلا این که پنیر از شیر به دست می‌آید و لباس پرسپولیس قرمز است. من خودم بارها دیده‌ام که مردم درباره بارش باران هم‌عقیده هستند و ابر را دلیلی بر بارش باران می‌دانند.

مردم ما اصولا قانع هستند. یعنی جز چند مورد که هنوز قانع نشده‌اند در بقیه موارد قانع هستند. می‌دانم دوباره دوست دارید مثال بزنم. مثلا مردم یک زمانی قانع شده بودند که آن ممه را لولو برد اما بعدا فهمیدند لولو ممه را نبرده است و الان قانع هستند که ممه دست لولو نیست. یا مثلا مردم قانع شده بودند نفت بیاید سر سفره اما بعدا قانع شدند که نفت سر سفره نباشد بهتر است. یا مثلا الان مردم به اختلاس تا یک میلیارد تومان قانع هستند و راضی نیستند کسی که یک میلیارد می‌خورد برای ادامه زندگی به کانادا برود اما از اختلاس‌های بالا به شدت خشمگین می‌شوند.

خلاصه که قناعت یکی از اخلاق حسنه ما مردم ایران است. یعنی اگر روزی ماشین تولید داخل بدون باک هم به ما بدهند، شده باک به کول‌مان می‌بندیم و قانع می‌مانیم. چون می‌دانیم باید در سختی‌ها در کنار مسئولان کشور بمانیم. زنده‌باد مسئولان.
باقی بقای‌تان

پایان پیام

کد خبر : 74024 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات